Arifin, Syamsul (2023) BRAND IMAGE HONDA BEAT PADA MEDIA SOSIAL INSTAGRAM (Survey Pada Followers Akun Instagram @welovehonda_id). S1 thesis, Universitas Mercu Buana-Menteng.
Text (COVER)
44318110074-Syamsul Arifin-01 Cover - Syamsul Arifin.pdf Download (323kB) |
|
Text (BAB I)
44318110074-Syamsul Arifin-02 Bab 1 - Syamsul Arifin.pdf Restricted to Registered users only Download (215kB) |
|
Text (BAB II)
44318110074-Syamsul Arifin-03 Bab 2 - Syamsul Arifin.pdf Restricted to Registered users only Download (120kB) |
|
Text (BAB III)
44318110074-Syamsul Arifin-04 Bab 3 - Syamsul Arifin.pdf Restricted to Registered users only Download (196kB) |
|
Text (BAB IV)
44318110074-Syamsul Arifin-05 Bab 4 - Syamsul Arifin.pdf Restricted to Registered users only Download (265kB) |
|
Text (BAB V)
44318110074-Syamsul Arifin-06 Bab 5 - Syamsul Arifin.pdf Restricted to Registered users only Download (34kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
44318110074-Syamsul Arifin-07 Daftar Pustaka - Syamsul Arifin.pdf Restricted to Registered users only Download (97kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
44318110074-Syamsul Arifin-08 Lampiran - Syamsul Arifin.pdf Restricted to Registered users only Download (347kB) |
Abstract
Berkembangnya tehnologi informasi membawa perubahan dalam pemasaran menuju digitalisasi. sosial saat ini banyak digunakan oleh berbagai elemen masyarakat. Tujuan penelitia ini adalah untuk mengetahui brand image honda beat pada media social Instagram @welovehonda_id. Penulis menggunakan teori pemasaran digital dari yang mana komunikasi sebagai proses dimana pemikiran dan pemahaman disampaikan antar individu atau antar organisasi dalam individu. Yang mana menggunakan pemasaran digital melalui media sosial yang telah terbukti menjadi cara yang bagus untuk menjangkau ribuan pelanggan dan calon pelanggan. Metode penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan populasi merupakan followers Instagram @welovehonda_id, dan sampel sebanyak 100 responden menggunakan rumus slovin, Teknik analisis datanya menggunakan uji deskrtiptif, validitas, reliabiltas dan analisis kuartil. Hasil penelitian ni menunjukan bahwa peran media sosial instagram @welovehonda_id sangat berperan penting dalam meningkatkan brand image produk. Brand Image yang sudah dibangun oleh perusahaan AHM melekat dibenak responden dengan memiliki desain yang menarik, memiliki reputasi yang baik, ciri khas dibandingkan kompetitor dan kualitas yang baik, serta promosi yang dilakukan diInstagram @welovehonda_id sudah cukup baik dan memberikan banyak informasi yang cukup jelas untuk membangun citra merek atau brand image dari Honda Beat. The development of information technology has brought changes in marketing towards digitalization. Social media is currently widely used by various elements of society. The purpose of this research is to find out the Honda Beat brand image on Instagram social media @welovehonda_id. The author uses digital marketing theory from which communication is a process by which thoughts and understandings are conveyed between individuals or between organizations within individuals. Which uses digital marketing through social media which has proven to be a great way to reach thousands of customers and potential customers. This research method uses a quantitative method with a population of Instagram followers @welovehonda_id, and a sample of 100 respondents using the slovin formula. The data analysis technique uses descriptive tests, validity, reliability and quartile analysis. The results of this study show that the role of social media Instagram @welovehonda_id plays a very important role in increasing product brand image. The brand image that has been built by the AHM company sticks in the minds of respondents by having an attractive design, having a good reputation, characteristics compared to competitors and good quality, and promotions carried out on Instagram @welovehonda_id are quite good and provide a lot of information that is clear enough to build brand image or brand image of the Honda Beat.
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
NIM/NIDN Creators: | 44318110074 |
Uncontrolled Keywords: | Brand Image, Social Media, Honda Beat Brand Image, Social Media, Honda Beat. |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komunikasi > Periklanan dan Komunikasi pemasaran |
Depositing User: | SILMI KAFFA MARISKA |
Date Deposited: | 17 Oct 2024 04:11 |
Last Modified: | 17 Oct 2024 04:11 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/92589 |
Actions (login required)
View Item |