TIAZ, VIOLITA AZHARI WAHYUNING (2024) BUSINESS PROCESS REENGINEERING DALAM MENINGKATKAN KEAKTIFAN PENGGUNA PADA APLIKASI ORBIT SKILL CENTER. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (450kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (32kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (88kB) |
||
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (169kB) |
||
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (124kB) |
||
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (390kB) |
||
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (27kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (87kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (344kB) |
Abstract
This study explores the implementation of Business Process Reengineering (BPR) to enhance user engagement with the Orbit Skill Center application. Established by Orbit Future Academy (OFA) in 2016, The platform uses innovative approaches to education and skill development with the goal of raising people's quality of life. Though it boasts an extensive "5-star" program,which includes skill assessment, tailored learning paths, industry expert sessions, and job suitability evaluations, some users, especially those less experienced with the application, tend to skip crucial steps, leading to insufficient understanding of the material, lower evaluation scores, and dissatisfaction with the program. In order to improve user engagement and learning outcomes, this research proposes an improved business process to solve these problems.By analyzing the existing process (As-Is) and the proposed process (ToBe), this study demonstrates a notable decrease in the amount of time needed to finish learning tasks, improving the Orbit Skill Center's overall usability and efficacy. Kata kunci: Business Process Reenginering (BPR), Orbit Skill Center, E-Learning Skill Development, Process Improvement Penelitian ini mengeksplorasi implementasi Business Process Reengineering (BPR) untuk meningkatkan keterlibatan pengguna pada aplikasi Orbit Skill Center. Platform yang didirikan pada tahun 2016 oleh Orbit Future Academy (OFA) bertujuan untuk meningkatkan kualitas hidup melalui inovasi akademik dan pengembangan keterampilan. Meskipun program "5-star" yang lengkap menilai keterampilan, jalur pembelajaran yang disesuaikan, sesi dengan ahli industri, dan evaluasi kesesuaian pekerjaan, beberapa pengguna, terutama yang kurang berpengalaman dalam menggunakan aplikasi ini, cenderung melewatkan langkahlangkah penting, yang mengakibatkan pemahaman materi yang kurang, skor evaluasi yang lebih rendah, dan ketidakpuasan terhadap program tersebut. Penelitian ini bertujuan untuk mengatasi masalah ini dengan mengusulkan proses bisnis yang diperbaiki untuk meningkatkan keaktifan pengguna dan hasil pembelajaran. Dengan menganalisis proses sedang berjalan dan proses yang telah dianalisis lalu diusulkan, penelitian ini menunjukkan pengurangan signifikan dalam waktu yang dibutuhkan untuk menyelesaikan aktivitas pembelajaran, sehingga meningkatkan pengalaman dan efektivitas pengguna di Orbit Skill Center. Kata kunci: : Bussiness Process Reenginering, Keterlibatan Pengguna,Orbit Skill Center, E-Learning, Pengembangan Keterampilan, Perbaikan Proses
Actions (login required)
View Item |