CHRISTOPHER, TRY MARISDHO (2024) PERANCANGAN VIDEO KAMPANYE SOSIAL MORAL TENTANG 3 MAGIC WORDS DENGAN TEKNIK PROYEKSI CAHAYA. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (425kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (76kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (90kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (124kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (99kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (206kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (119kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (202kB) |
Abstract
This video projection mapping invites the audience to move the core of the social campaign about 3 basic words in socializing. In the content of this social campaign, it provides an explanation of how humans as social beings must understand ethics in communicating. The values contained have a moral meaning towards others, there are implied messages from the pieces of content projected on the video mapping. With this, the audience can understand and understand every meaning contained in each content and be reminded again about the 3 Magic Words. By designing a social campaign video mapping, this video projection mapping can be used as a reminder medium which of course will be used by the audience and do it in their daily lives. By using technical references, the audience will be interested in watching and understanding the contents of the video mapping. Keywords : Video mapping, Social campaign, Morale, 3 Magic Words Video proyeksi mapping ini mengajak audiens untuk menggerakan inti dari kampanye sosial tentang 3 kata dasar dalam bersosialisasi. Dalam isi konten kampanye sosial ini memberikan penjelasan bagaimana manusia sebagaimana makhluk sosial harus memahami etika dalam berkomunikasi. Nilai – nilai yang terkandung mempunyai arti moral terhadap sesama, adanya pesan – pesan tersirat dari penggalan konten - konten yang diproyeksikan pada video mapping. Dengan hal tersebut, audiens dapat mengerti dan memahami setiap makna yang terkandung dari dalam setiap konten serta diingatkan kembali tentang 3 Magic Words. Dengan dirancangnya sebuah video proyeksi mapping kampanye sosial, maka video mapping ini dapat dijadikan sebagai media pengingat yang tentunya akan digunakan oleh para audiens dan melakukannya dalam kehidupan sehari – sehari mereka. Dengan penggunaan refrensi yang teknik ada audiens akan tertarik untuk menonton dan memahami isi dalam video mapping. Kata kunci : Video mapping, Kampanye sosial, Moral, 3 Magic Words
Actions (login required)
View Item |