SARI, DWI NOVITA (2021) Pengaruh Kualitas Produk Terhadap Kepuasan Pelanggan di Pagikemalam Coffee & Eatery. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. COVER.pdf Download (456kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (309kB) |
||
Text (BAB II)
03. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (398kB) |
||
Text (BAB III)
04. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (489kB) |
||
Text (BAB IV)
05. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (539kB) |
||
Text (BAB V)
06. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (187kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (172kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08. LAMPIRAN PENELITIAN.pdf Restricted to Registered users only Download (461kB) |
Abstract
Lifestyle or lifestyle, is a person's lifestyle in the world which is expressed in an activity, interest, and opinion. but also the way someone spends the money someone has and allocates the time they have. One reason why people go to coffee shops or coffee shops, but actually the culture of drinking coffee in Indonesia has been loved by Indonesians for a long time, so it's no wonder many people in Indonesia really love coffee, plus the types of coffee in Indonesia are very diverse. The purpose of this research is to see the influence of influence in a product that can affect customer satisfaction at Pagikemalam Coffee & Eatery. This study uses a positivism paradigm, the method used is a survey with a descriptive quantitative approach. The subjects in this study were customer users at Pagikemalam Coffee & Eatery. Respondents in this study were 93 people, all of whom were customers at Pagikemalam Coffee & Eatery. Sampling of the number of 33 questions using a Likert scale with questionnaires in print or print and using the sampling technique with the Accidental Sampling technique, data collection in this study was obtained through distributing questionnaires, literature study and studying reference books related to research problems. Based on the results of the variable product quality affects customer satisfaction variables by 75.7%, while 24.3% is influenced by other variables, namely Price, Promotion, Location, Service, Facilities, and Atmosphere. The results showed that product quality affects customer satisfaction so that the higher the product quality, the higher the level of customer satisfaction, and vice versa, if the product quality is low, the level of customer satisfaction is also low. Keywords: Effect of Product Quality, Customer Satisfaction. Gaya hidup atau Life Style, adalah pola hidup seseorang di dunia yang diekpresikannya dalam sebuah aktivitas, minat, dan opini. tetapi juga cara seseorang dalam membelanjakan uang yang seseorang itu miliki serta mengalokasikan waktu yang mereka miliki. Satu alasan mengapa orang pergi ke kedai kopi atau Coffee Shop , tetapi sebenarnya budaya minum kopi di Indonesia memang sudah lama sekali digandrungi oleh masyarakat Indonesia, jadi tidak heran banyak masyarakat di Indonesia yang sangat mencintai kopi, ditambah lagi jenis kopi di Indonesia sangat beraneka ragam. Tujuan penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh kualitas dalam sebuah produk dapat mempengaruhi kepuasan pelanggan di Pagikemalam Coffee & Eatery. Penelitian ini menggunakan paradigm positivisme, metode yang digunakan yaitu survey dengan pendekatan kuantitatif deskriptif. Subjek pada penelitian ini adalah pengguna pelanggan di Pagikemalam Coffee & Eatery. Responden dalam penelitian ini sebanyak 93 orang, yang mana semuanya adalah pelanggan di Pagikemalam Coffee & Eatery. Pengambilan sampel dari banyaknya 33 soal menggunakan skala Likert dengan kuesioner dalam bentuk cetak atau print dan menggunakan teknik pengambilan sampel dengan teknik Accicedental Sampling, Pengumpulan data dalam penelitian ini diperoleh melalui penyebaran kuesioner, studi kepustakaan dan mempelajari buku-buku referensi yang berkaitan dengan permasalahan penelitian. Berdasarkan hasil variabel kualitas produk mempengaruhi variabel kepuasan pelanggan sebesar 75,7%, sedangkan 24,3% dipengaruhi oleh variabel lainnya yaitu Harga, Promosi, Lokasi, Pelayanan, Fasilitas, dan Suasana. Hasil penelitian menunjukan bahwa kualitas produk mempengaruhi kepuasan pelanggan sehingga semakin tingginya kualitas produk maka akan semakin tinggi pula tingkat kepuasan dari pelanggan, dan sebaliknya apa bila kualitas produk rendah maka tingkat kepuasan pelanggan juga rendah. Kata Kunci : Pengaruh Kualitas Produk, Kepuasan Pelanggan.
Actions (login required)
View Item |