MODJO, RASYID SURYAT (2022) PERANCANGAN INTERIOR SHOWROOM KAWASAKI DAN CAFÉ DENGAN KONSEP RETRO INDUSTRIAL DI TANGERANG SELATAN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. COVER.pdf Download (285kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02. ABSTRAK.pdf Download (71kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (153kB) |
||
Text (BAB II)
04. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB III)
05. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB IV)
06. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (824kB) |
||
Text (BAB V)
07. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (90kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (134kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (6MB) |
Abstract
Motorcycles are a practical and efficient means of transportation. Motorcycles are also known as alternative vehicles to avoid congested roads. In Indonesia, motorbikes are more popular than cars, especiallyfor the lower middle class because they are relatively more affordable. On the other hand, motorbikes can also reach some areas that cannot bepassed by car. With so many people's interestin using private vehicles such as motorbikes, the demand is increasing. Seeing such potential The presence of several motorcycle companies from abroadbegan to enter Indonesia to sell their vehicles. Therefore, the motorcycle companies triedto establish a place called a showroom. Where the placeis one ofthe means and facilities for consumers to be able to visit. One of the brands from foreign companies that offer their products isKawasaki, a Japanese motorcycle companythat triesto offer its productsin Indonesia. South Tangerang is one of the areas targeted by the motorcycle company. Due to the number of consumers and communities that are identical to the style of Kawasaki. In the interior designof this showroom, the advantage is trying to present a café as a facility, apart from being a commercial place for buying and selling, aswell as providing a forum forthe Kawasaki motorcycle community to hold socialization events, etc. Which willbe one of the factors that keep consumers from Kawasaki. The method in this design uses a qualitativemethod. Keywords:Showroom,Café,Motorcycle,Kawasaki,RetroIndustr Sepeda motor merupakan alat transportasi yang praktis dan efisien. Motor juga dikenal sebagai kendaraan alternatife untuk menghindari jalanan yang padat. Di Indonesia sendiri motor lebih populer dibandingkan dengan mobil, terutama untuk lapisan menegah kebawah karena relative lebih terjangkau harganya.Disisi lain motor juga dapat menjangkau beberapa area yang tidak dapat dilalui menggunakan mobil. Dengan begitu banyaknya minat masyarakat untuk menggunakan kendaraan pribadi seperti motor maka semakin meningkatnya permintaan. Melihat potensi yang seperti itu Kehadiran beberapa perusahaan motor dari luar negeri mulai masuk ke indonesia untuk menjual kendaraanya. Oleh karena itu para perusahaan motor mencoba mendirikan sebuah tempat yang dinamakan showroom. Dimana tempat tersebut menjadi salah satu sarana dan fasilitas bagi para konsumen untuk dapat berkunjung. Salah satu merek dari perusahan luar negri yang menawarkan produknya yaitu Kawasaki perusahan motor asal jepang yang coba menawarkan produknya di indonesia. Tangerang Selatan menjadi salah satu daerah yang menjadi target pasar dari perusahaan motor tersebut. Dikarenakan banyaknya konsumen dan komunitas yang identik dengan gaya dari Kawasaki. Di dalam rancangan interior showroom ini yang menjadi kelebihanya mencoba untuk menghadirkan café sebagai salah satufasilitas sarana selain menjadi tempat komersial jual beli juga untuk memberikanwadah bagi para komunitas dari motor Kawasaki. metode dalam rancangan ini menggunakan metode secara kualitatif. Kata kunci : Showroom, Café, Motor, Kawasaki, Retro Industria
Actions (login required)
View Item |