E-CRM BERBASIS WEB PADA PENJUALAN PRODUK UD TIGA BERSAUDARA (STUDI KASUS: UD TIGA BERSAUDARA)

DJUNAEDI, AHMAD ROFI (2022) E-CRM BERBASIS WEB PADA PENJUALAN PRODUK UD TIGA BERSAUDARA (STUDI KASUS: UD TIGA BERSAUDARA). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (298kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf

Download (24kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (34kB)
[img] Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (214kB)
[img] Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (36kB)
[img] Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (851kB)
[img] Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (21kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
09 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (43kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
10 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (260kB)

Abstract

The rising contest in the trading industry to get clients has made organizations contend to make developments and the best assistance for their clients. Consumer loyalty is the primary key to building long haul connections among organizations and clients. UD Tiga Siblings which is situated at JL. Raya Rock Town Kongsibaru Ex. Sindangsari Locale. Pasar Kemis is participated in the development area. The ongoing client care framework at UD Tiga Bersaudara actually involves it for the trading system and manual assistance. The enrollment cycle is as yet completed by recording archives, in recording reports it makes client support take more time on the off chance that one day it is required. In making a part promoting enrollment information report, it will be hard to oversee organization information so that in recording part exchange information there will be numerous blunders. The framework application technique utilized in this examination is the Prototyping strategy and utilizations an online programming language, in particular PHP. This help CRM framework makes it simple for clients to enroll as individuals, give input as analysis and ideas, and can make it more straightforward for UD Tiga Siblings proprietors to deal with electronic information. In this study utilizing the examination of this framework necessities through PIECES examination. Key words: CRM, Prototyping, Customer, PIECES Meningkatnya persaingan dalam industry perdagangan untuk mendapatkan klien telah membuat organisasi berlomba-lomba untuk melakukan pengembangan dan bantuan terbaik untuk klien mereka. Loyalitas konsumen adalah kunci utama untuk membangun hubungan jangka panjang antara organisasi dan klien. UD Tiga Bersaudara yang beralamat di JL. Raya Cadas Kongsibaru Kec Sindangsari, Pasar Kemis. Kerangka client care yang sedang berjalan di UD Tiga Bersaudara sebenarnya melibatkan untuk sistemperdagangan masih bersifat manual. Sehingga untuk mencari pencatatan arsip laporan penjualan dan pembelian klien membutuhkan lebih banyak waktu jika suatu hari diperlukan. Dalam pembuatan laporan informasi pendaftaran bagian promosi, akan sulit untuk mengawasi informasi organisasi sehingga dalam pencatatan informasi pertukaran bagian akan banyak terjadi kesalahan.Teknik aplikasi framework yang digunakan dalam pengujian ini adalah strategi Prototyping dan menggunakan bahasa pemrograman online, khususnya PHP. Kerangka kerja E-CRM bantuan ini memudahkan klien untuk mendaftar sebagai individu, memberikan masukan sebagai analisis dan ide, serta dapat mempermudah pemilik UD Tiga Bersaudara dalam menangani informasi elektronik. Dalam penelitian ini menggunakan pengujian kebutuhan kerangka kerja ini melalui pengujian PIECES. Kata kunci: CRM, Prototyping, Customer, PIECES

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FIK/SI. 22 128
NIM/NIDN Creators: 41818010089
Uncontrolled Keywords: CRM, Prototyping, Customer, PIECES
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 006 Special Computer Methods/Metode Komputer Tertentu
000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 020 Library and Information Sciences/Perpustakaan dan Ilmu Informasi > 025 Operations, Archives, Information Centers/Operasional Perpustakaan, Arsip dan Pusat Informasi, Pelayanan dan Pengelolaan Perpustakaan > 025.5 Service to Users/Layanan Kepada Pengguna Perpustakaan > 025.52 Reference and Information Services/Layanan Referensi dan Informasi > 025.523 Cooperative Information Services/Layanan Informasi
600 Technology/Teknologi > 600. Technology/Teknologi
Divisions: Fakultas Ilmu Komputer > Sistem Informasi
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 17 Nov 2022 06:25
Last Modified: 17 Nov 2022 06:25
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/71692

Actions (login required)

View Item View Item