PRASETYO, ELHAM (2022) KOMUNIKASI TELEMARKETING DALAM MEMBANGUN KEPERCAYAAN CALON PELANGGAN PT INDOLIFE PENSIONTAMA CABANG TANGERANG. S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (340kB) | Preview |
|
Text (BAB 1)
03 BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (309kB) |
||
Text (BAB 2)
04 BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (388kB) |
||
Text (BAB 3)
05 BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (272kB) |
||
Text (BAB 4)
06 BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (395kB) |
||
Text (BAB 5)
07 AB V.pdf Restricted to Registered users only Download (250kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (266kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (324kB) |
Abstract
Building the trust of potential customers is the main task of telemarketing to get new customers. Competition for local insurance is very tight, so reliable telemarketing is needed to build the trust of prospective Indolife insurance customers. This study aims to find out how insurance telemarketing can build the trust of prospective customers to increase the number of Indolife insurance customers at the Tangerang branch. In this study using several theories including the theory of communication, interpersonal communication, public relations, persuasive communication, telemarketing, trust and customers. The research method used is a qualitative descriptive method. A qualitative approach is an approach that uses reasoning based on theories that have to do with the problem under study. The results of the research obtained from Telemarketing Communication Activities in Building Prospective Customers' Trust are to do as many prospective customers (coldcalling) as possible, build good relationships with potential customers and ask for references from customers who have used Indolife products. Keywords: Communication, Trust, Customers. Membangun kepercayaan calon pelanggan merupakan tugas utama telemarketing untuk mendapatkan pelanggan baru. Persaingan asuransi lokal sangat ketat sehingga diperlukan telemarketing yang handal untuk membangun kepercayaan calon pelanggan asuransi Indolife. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui cara telemarketing asuransi dalam membangun kepercayaan calon pelanggan untuk meningkatkan jumlah pelanggan asuransi Indolife di cabang Tangerang. Dalam penelitian ini menggunakan beberapa teori diantaranya adalah teori komunikasi, komunikasi antarpribadi, public relations, komunikasi persuasif, telemarketing, kepercayaan dan pelanggan. Metode penelitian yang digunakan adalah metode deskriptif kualitatif. Pendekatan secara kualitatif merupakan pendekatan yang menggunakan penalaran berdasarkan teori yang ada hubungannya dengan masalah yang diteliti. Hasil penelitian yang diperoleh dari Aktivitas Komunikasi Telemarketing Dalam Membangun Kepercayaan Calon Pelanggan adalah dengan melakukan kepada calon pelanggan (coldcalling) sebanyak-banyaknya, membangun hubungan yang baik dengan calon pelanggan dan meminta referensi ke pelanggan yang sudah menggunakan produk Indolife. Kata kunci: Komunikasi, Kepercayaan, Pelanggan.
Actions (login required)
View Item |