ANALISIS PENGUKURAN KEPUASAN PELANGGAN PT TUNAS FINANCE AREA-I

TJITJIH, SUNARGUNA (2007) ANALISIS PENGUKURAN KEPUASAN PELANGGAN PT TUNAS FINANCE AREA-I. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.

[img] Text (Abstrak)
ABSTRAK+daftar isi.pdf

Download (1MB)
[img] Text (Bab 1-6)
karya akhir umb.pdf
Restricted to Registered users only

Download (15MB)

Abstract

Multifinance industry was started since year 1974 and up to 2005 was grrew impression. From the total financing amounted Rupiah 61 quintillion, which came from consumer financing amounted Rupiah 41,93 quintilion or equivalent 68,70% from all total financing value with grew 27.96%. Multifinance industry for consumer were consisted of 111 companies and emerge tight competition between companies. To protect consumer migrate to competitor’s company, PT Tunas Finance Area-1 always try to serve consumer’s satisfaction. This research with “ Analysis of Consumer’s Satisfaction to PT Tunas Finance Area-1” has a direction to analyze every factors that can be influence to consumer’s satisfaction, working performance and how to handle top priority of PT Tunas Finance Area-1 in order to fulfill consumer’s satisfaction. The analyze primer data using method validity test and reliability test with Cartesius diagram to find primary consumer’s satisfaction also analyze factor. From those analyze will found out primary factors with influence consumer’s satisfaction PT Tunas Finance Area-1 must be handle with top priority, such as : Credit requirement of PT Tunas Finance Area-1 is flexible and surveyor give approriate information to those requirements. Factor analyze to the working performance level which was expected (E) produce 22 item indicators and grouping into 5 factors. Industri perusahaan pembiayaan (multifinance) mulai sejak tahun 1974 hingga tahun 2005 kinerja perusahaan pembiayaan tumbuh mengesankan. Dari total pembiayaan sebesar Rp. 61 triliun tsb. berasal dari pembiayaan konsumen (consumer finance) mencapai 41,93 triliun atau menguasai 68,70% dari total pembiayaan dengan pertumbuhan 27,96%. Perusahaan yang bergerak dalam pembiayaan konsumen telah mencapai 111 perusahaan tentunya menimbulkan persaingan ketat antar perusahaan pembiayaan. Agar pelanggan PT Tunas Finance tidak beralih ke pesaing maka perusahaan berusaha untuk meningkatkan kepuasan pelanggannya. Penelitian berjudul “ Analisis Pengukuran Kepuasan Pelanggan PT Tunas Finance Wilayah Area-I “ bermaksud untuk menganalisis faktor-faktor apa yang mempengaruhi kepuasan pelanggan, kinerja dan penangan faktor-faktor yang menjadi prioritas utama PT Tunas Finance dalam memenuhi kepuasan pelanggannya. Dalam menganalisa data primer dilaksakan uji validitas, uji reliabilitas, menggunakan diagram kartesius untuk menentukan priotas utama kepuasan pelanggan serta analisis faktor. Dari hasil analisa tersebut didapatkan faktor-faktor penting yang mempengaruhi kepuasan pelanggan PT Tunas Finance yang harus menjadi prioritas utama penanganannya yaitu : persyaratan kredit Tunas Finance cukup fleksibel dan surveyor memberikan informasi yang tepat terhadap ketentuan kredit. Analisis faktor yang dilakukan terhadap Tingkat Kinerja yang diharapkan (E) menghasilkan indikator sebanyak 22 butir dikelompokkan menjadi 5 faktor.

Item Type: Thesis (S2)
Call Number CD: CDT-551-07-048
NIM/NIDN Creators: 55105110023
Uncontrolled Keywords: mps, manajemen pemasaran
Subjects: 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum
Divisions: Pascasarjana > Magister Manajemen
Depositing User: MELATI CAHYA FITRIANI
Date Deposited: 18 Jul 2022 07:31
Last Modified: 18 Jul 2022 07:31
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/65388

Actions (login required)

View Item View Item