PRASTOWO, ARYO BUDI (2020) PEMANFAATAN BLOG UNTUK USAHA KARANG TARUNA BANGAU 08 GUNUNG SAHARI JAKARTA PUSAT. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (JURNAL MAHASISWA)
Jurnal 41515120091 Aryo Budi Prastowo.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Science and technology are developing very rapidly, and affect various fields of human life, including in terms of communication and business. In the old days, when people wanted to promote the products they were selling, they had to offer it directly to prospective buyers, even by going to the house of everyone who would be the target buyer. At present, such sales methods are not widely used, because we are familiar with a new form of communication that is using a blog. Blogs allow a person or business group to display their products by uploading them on a blog. So that their products are more easily and quickly known to many people. With the activities we do, namely the use of blogs for young people's creative business ventures in the digital age, being able to increase knowledge in the digital world, being able to compete by utilizing blog tools to attract customers. In various aspects, the use of blogs for a person or business group has become one of the ways in promoting a product. So it is not surprising, business people make it as creative and as good as possible, the content displayed on their blogs. The goal is no other so that anyone who accesses their blog, is interested in buying existing products. Key words: Blog, Community Service, Youth Organization Ilmu dan teknologi berkembang dengan sangat pesat, dan mempengaruhi berbagai bidang kehidupan manusia termasuk dalam hal komunikasi dan bisnis. Di zaman dulu, saat orang ingin mempromosikan produk yang mereka jual, maka harus menawarkan langsung kepada calon pembeli, bahkan dengan cara menemui ke rumah setiap orang yang akan jadi target pembeli. Saat ini, metode penjualan seperti itu sudah tidak banyak digunakan, karena kita sudah mengenal suatu bentuk komunikasi yang baru yakni dengan menggunakan blog. Blog memungkinkan seseorang atau kelompok bisnis, untuk menampilkan produk mereka dengan menguploadnya di blog. Sehingga produk mereka lebih mudah dan cepat diketahui banyak orang. Dengan kegiatan yang kami lakukan yaitu pemanfaatan blog untuk usaha bisnis kreatif anak muda di era digital ini, mampu meningkatkan pengetahuan di dunia digital, mampu bersaing dengan memanfaatkan sarana blog demi menarik pelanggan. Dalam berbagai aspek, penggunaan blog bagi seseorang atau kelompok bisnis sudah menjadi salah satu cara dalam mempromosikan suatu produk. Sehingga tidak heran, para pelaku bisnis membuat sedemikian kreatif dan sebagus mungkin, konten yang ditampilkan di blog mereka. Tujuannya tidak lain agar siapapun yang mengakses blog mereka, tertarik untuk membeli produk yang ada. Kata kunci: Blog, Pengabdian Masyarakat, Karang Taruna
Actions (login required)
View Item |