SUNANDA, SUNANDA (2019) PENGARUH PROMOSI, MOTIVASI, GAYA HIDUP, PERSONAL SELLING TERHADAP MINAT MENGGUNAKAN KARTU KREDIT. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. COVER-DAFTAR LAMPIRAN.pdf Download (516kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
2. BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (435kB) |
||
Text (BAB II)
3. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (445kB) |
||
Text (BAB III)
4. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (265kB) |
||
Text (BAB IV)
5. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (679kB) |
||
Text (BAB V)
6. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (182kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
7. Daftar pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (264kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
8. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
Credit cards are a great demand by urban communities, especially in the DKI Jakarta area. Because credit cards have considerable benefits in terms of prospective debtors. The problem of this study originates from Bank Mega market share, which is in the sixth position, the number of Bank Mega credit card users from 2012 to 2018 which is volatile and does not achieve the target of acquiring new customers for credit card users in the January to October 2019 period. This research is to find outinfluence factors of someone's interest to use a credit card. The data collection process carried out by distributing questionnaires to 240 credit card users outside of Bank Mega in Greater Jakarta. The questionnaire results analyzed and processed using SPSS 25.0. The analysis results show that motivation variable has the greatest influence on interest in using a credit card, while the effect size is 33.7%, followed by personal selling variables which have an influence on interest in using a credit card by 11.4%, promotion variable has an influence on interest use a credit card of 10.1%, but for lifestyle variables do not have a significant effect on interest in using a credit card because it only has an influence of 1.3%. Keywords: motivation, personal selling, interests, credit cards Kartu kredit banyak diminati oleh masyarakat perkotaan, khusunya di wilayah DKI Jakarta. Hal ini di karenakan kartu kredit memiliki manfaat cukup besar dari sisi calon debitur. Permasalahan penelitian ini bersumber kepada market share Bank Mega yang berada di posisi keenam, Jumlah pengguna kartu kredit Bank Mega dari tahun 2012 sampai dengan tahun 2018 yang fluktuatif dan tidak tercapainya target perolehan nasabah baru pengguna kartu kredit pada periode januari sampai dengan oktober 2019. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui faktor faktor apa saja yang mempengaruhi minat seseorang untuk menggunakan kartu kredit. Proses pengumpulan data dilakukan dengan menyebar quisioner kepada 240 orang pengguna kartu kredit diluar Bank Mega di Jabodetabek. Hasil quisioner di analisis dan diolah menggunakan SPSS 25.0. Hasil analisis menunjukan variabel Motivasi memiliki pengaruh paling besar terhadap minat menggunakan kartu kredit, adapun besar pengaruhnya sebesar 33,7%, disusul variabel personal selling yang memiliki pengaruh terhadap minat menggunakan kartu kredit sebesar 11,4%, sedangkan untuk variabel promosi memiliki pengaruh terhadap minat menggunakan kartu kredit sebesar 10,1%, namun untuk varibel gaya hidup tidak memiliki pengaruh secara signifikan terhadap minat menggunakan kartu kredit dikarenakan hanya memiliki pengaruh 1,3%. Kata Kunci: motivasi, personal selling, minat, kartu kredit
Actions (login required)
View Item |