Hubungan antara Kepercayaan Diri dan Citra Diri Dengan Harga diri Pada Wanita Penggunaan Kosmetik di Jakarta Barat

MARYANTO, ADI (2021) Hubungan antara Kepercayaan Diri dan Citra Diri Dengan Harga diri Pada Wanita Penggunaan Kosmetik di Jakarta Barat. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.

[img]
Preview
Text (Cover)
cover fix - Adi Maryanto.pdf

Download (254kB) | Preview
[img] Text (Abstrak)
abstract - Adi Maryanto.pdf

Download (33kB)
[img] Text (Bab 1)
bab1 - Adi Maryanto.pdf
Restricted to Registered users only

Download (151kB)
[img] Text (Bab 2)
bab2 - Adi Maryanto.pdf
Restricted to Registered users only

Download (112kB)
[img] Text (Bab 3)
bab3 - Adi Maryanto.pdf
Restricted to Registered users only

Download (482kB)
[img] Text (Bab 4)
bab4 - Adi Maryanto.pdf
Restricted to Registered users only

Download (302kB)
[img] Text (Bab 5)
bab5 - Adi Maryanto.pdf
Restricted to Registered users only

Download (34kB)
[img] Text (Daftar Pustaka)
Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (140kB)
[img] Text (Lampiran)
lampiran - Adi Maryanto.pdf
Restricted to Registered users only

Download (380kB)
[img] Text (Form Keabsahan dan Publikasi)
Keabsahan dan Publikasi.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (79kB)

Abstract

This study was conducted to determine the relationship between Self Confidance and Body Image with Self Esteem in the Use of Cosmetics by Women in West Jakarta. This study uses a non-probability sampling technique, namely purposive sampling. This study uses a quantitative approach with multiple regression analysis method at a significance level of 0.05 or 5% and the Correlation Coefficient test. The participants in this study were the use of cosmetics by women in West Jakarta. The number of samples used is 150 samples because in statistics it is known as the low of large number principle which states that the larger the sample size. The results of the first hypothesis there is no significant relationship between the variable Self-confidence and Self Esteem of cosmetic use by women in West Jakarta. Results of the second hypothesis that there is a significant relationship between Body Image and Self Esteem variables using cosmetics by women using cosmetic in West Jakarta. The result of the third hypothesis is the Self Confidance Variable with Body Image. So it can be concluded that there is a significant relationship between the Self Confidance variable and the Body Image of the use of cosmetics by women in West Jakarta. The result of the fourth hypothesis is that there is a relationship between self-confidence and Body Image together with Self Esteem on the use of cosmetics by women in West Jakarta. Keywords: Self Confidance, Body Image, Self Esteem, Cosmetics, Women Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui Hubungan antara Kepercayaan Diri dan Citra Diri Dengan Harga diri Wanita Penggunaan Kosmetik di Jakarta Barat. Penelitian ini menggunakan teknik non-probability sampling yaitu purposive sampling. Penelitian ini menggunakan pendekatan kuantitatif dengan metode analisis regresi berganda pada taraf signifikansi 0.05 atau 5% dan uji Koefisien Korelasi. Partisipan dalam penelitian ini adalah Penggunaan Kosmetik Oleh Wanita di Jakarta Barat. Jumlah sampel yang digunakan adalah 150 sampel karena dalam statistika dikenal sebagai prinsip low of large number yang menyatakan bahwa semakin besar ukuran sampelnya (sample size). Hasil hipotesis pertama tidak ada hubungan yang signifikan antara variabel Kepercayaan Diri dengan Harga Diri penggunaan kosmetik oleh wanita di Jakarta Barat. Hasil Hipotesis kedua adanya hubungan yang signifikan antara variabel Citra Diri dengan Harga Diri penggunaan kosmetik oleh wanita di Jakarta Barat. Hasil Hipotesis ketiga Variabel Kepercayaan Diri dengan Citra Diri. Sehingga dapat ditarik kesimpulan bahwa adanya hubungan yang signifikan antara variabel Kepercayaan Diri dengan Citra Diri penggunaan kosmetik oleh wanita di Jakarta Barat. Hasil Hipotesis keempat adalah adanya hubungan antara Kepercayaan Diri dan Citra Diri secara bersama-sama dengan Harga Diri penggunaan kosmetik oleh wanita di jakarta barat. Kata Kunci : Kepercayaan Diri , Citra Diri, Harga diri, Kosmetik, Generasi Z.

Item Type: Thesis (S1)
NIM/NIDN Creators: 46115120030
Uncontrolled Keywords: Kepercayaan Diri , Citra Diri, Harga diri, Kosmetik, Generasi Z. Self Confidance, Body Image, Self Esteem, Cosmetics, Women
Subjects: 100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi
Divisions: Fakultas Psikologi > Psikologi
Depositing User: Maulana Arif Hidayat
Date Deposited: 14 Apr 2022 07:08
Last Modified: 14 Apr 2022 07:09
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/59262

Actions (login required)

View Item View Item