ROCHYANI, ROCHYANI (2020) EKSPERIMEN MENINGKATKAN PERFORMA TORSI HP DAN RPM PADA YAMAHA MIO SMILE MENGGUNAKAN ( DYNO TES ). S1 thesis, Universitas Mercu Buana.
|
Text (HAL COVER)
1. COVER.pdf Download (301kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
2. BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (88kB) |
||
Text (BAB II)
3. BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (307kB) |
||
Text (BAB III)
4. BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (657kB) |
||
Text (BAB IV)
5. BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (382kB) |
||
Text (BAB V)
6. BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (28kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
7. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (186kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
8. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (742kB) |
Abstract
The automotive field experiments carried out aim to get a better performance of an automotive work system so that in this study, the researchers analyzed the cylinder compression increase on a Yamaha Mio motorcycle after being replaced by a Yamaha xb piston with a diameter of Ø 54,5 mm by calculating the diameter in the cylinder block after modification / cortical and piston step from bottom die point to top die point. The purpose of this research is to compare the performance of a standard motorcycle with a motorbike of its own modification and to determine the effect of the use of a Yamaha piston xb diameter Ø 54,5 mm to the stroke volume / cylinder compression. The research method used is an experimental research method that is variables that compete with independent variables deliberately designed, in this case the independent variable is hypothesized to influence changes in the dependent variable, but how does the researcher believe that the change changes from what is studied and not for other reasons that he does not identify or define as an independent variable. From the results of the study, the calculation of step volume / cc of Yamaha Mio motorcycles before modification was 113 cc and after being changed the Yamaha xb piston Ø 54,5 mm. To 148 cc. Keywords: Cylinder compression (cc), Piston, Block cylinder, Diameter, Piston stroke, Upper Dead Point, Lower Point Eksperimen bidang otomotif yang dilakukan bertujuan untuk mendapatkan unjuk kerja yang lebih baik dari sebuah sistem kerja otomotif sehingga pada penelitian ini, peneliti menganalisa kenaikan kompresi silinder pada sepeda motor Yamaha Mio setelah diganti Piston Yamaha xb yang berdiameter Ø 54,5 mm dengan cara menghitung besar diameter dalam blok silinder setelah dimodifikasi / korter dan langkah piston dari titik mati bawah ke titik mati atas. Tujuan dari diadakannya penelitian ini untuk membandingkan performa sepeda motor standar dengan sepeda motor hasil modifikasi sendiri dan untuk mengetahui pengaruh pengunaan piston Yamaha xb diameter Ø 54,5 mm terhadap volume langkah / kompresi silinder. Metode penelitian yang digunakan adalah metode penelitian eksperimen yaitu variabel yang bersaing dengan variabel independen yang sengaja dirancang, dalam hal ini variabel independen dihipotesiskan mempengaruhi perubahan dalam variabel dependen, namun bagai mana peneliti yakin bahwa berubahan itu berubah dari apa yang diteliti dan bukan karena sebab lainnya yang tidak identifikasikan atau tetapkan sebagai variabel independen. Dari hasil penelitian tersebut, untuk perhitungan Volume langkah / cc sepeda motor Yamaha Mio smile sebelum di modifikasi adalah 113 cc dan setelah dirubah piston Yamaha xb berdiameter Ø 54,5 mm. Menjadi 148 cc. Kata kunci : Kompresi Silinder (cc), Piston, Block cylinder, Diameter, Langkah Piston, Titik Mati Atas, Titik Bawah
Actions (login required)
View Item |