NAZWIR, NAZWIR (2020) APLIKASI PENGELOLAAN ASET IT DAN HELPDESK BERBASIS WEB (STUDI KASUS: PT KRAKATAU WAJATAMA). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (273kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (58kB) |
||
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (62kB) |
||
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (25kB) |
||
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (59kB) |
||
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (661kB) |
||
Text (BAB VI)
07 Bab 6.pdf Restricted to Registered users only Download (25kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (29kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran .pdf Restricted to Registered users only Download (154kB) |
Abstract
PT Krakatau Wajatama is one of the manufacturing companies engaged in the steel industry. This company produces reinforcing steel and steel profiles for construction needs. The Management Information System (SIM) is one of the departments in the organizational structure of PT. Krakatau Wajatama. This office is responsible for managing IT assets (Information Technology) and responding to employee complaints related to IT. The purpose of making this IT Asset Management and Web-based Helpdesk Application is as a means of controlling IT assets managed by the SIM division and also as a means to monitor complaints from employees related to the SIM division such as seeing what complaints are made by employees and to the extent where the complaint process was resolved. It also can be monitored how many complaints there are each month, how many percentages are resolved on time, how many are resolved past the deadline, and from that can be used as a solution to avoid the same mistakes, or it could be that the same mistakes can be resolved faster than the previous settlement. The final result of this study is a management application that is used for IT asset management and as a media to respond to employee complaints related to matters related to the SIM division Keywords: Aset, Keluhan, SIM PT Krakatau Wajatama adalah salah satu perusahaan manufaktur yang bergerak di bidang industri baja. Perusahaan ini memproduksi baja tulangan dan baja profil untuk kebutuhan konstruksi. Dinas Sistem Informasi Manajemen (SIM) merupakan salah satu dinas yang ada di struktur organisai PT. Krakatau Wajatama. Dinas ini bertanggung jawab untuk melakukan pengelolaan terkait aset IT (Information Technology) serta menanggapi keluhan karyawan yang berhubungan dengan IT. Tujuan dari pembuatan Aplikasi Pengeolaan Aset IT dan Helpdesk berbasis web ini adalah sebagai sarana kontrol terhadap aset IT yang dikelola oleh Dinas SIM dan juga sebagai sarana untuk memonitor keluhan dari karyawan yang berhubungan dengan dinas SIM seperti melihat keluhan apa saja yang dibuat oleh karyawan dan sampai sejauh mana proses keluhan itu diselesaikan. Selain itu juga dapat dimonitor berapa jumlah keluhan yang ada setiap bulannya, berapa presentase yang diselesaikan tepat waktu, berapa yang diselesaikan melewati batas waktu, dan dari hal itu dapat dijadikan solusi agar tidak terjadi kesalahan yang sama, atau bisa juga agar kesalahan yang sama dapat diselesaikan lebih cepat dari penyelesaian sebelumnya. Hasil akhir penelitian ini adalah aplikasi pengelolaan yang digunakan untuk manajemen aset IT serta sebagai media menanggapi keluhan karyawan terkait hal hal yang berhubungan dengan dinas SIM. Kata kunci : Aset IT, Keluhan, SIM
Actions (login required)
View Item |