NOVIANTI, MELISSA (2019) REDESAIN KEMASAN MINUMAN TRADISIONAL HANJUANG. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1 Halaman Judul.pdf Download (92kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2 Abstrak.pdf Download (117kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
3 Surat Pernyataan.pdf Download (3MB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
4 Lembar Pengesahan.pdf Download (3MB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
5 Kata Pengantar.pdf Download (74kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
6 Daftar Isi.pdf Download (98kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR TABEL)
8 Dafar Tabel.pdf Download (64kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
7 Daftar Gambar.pdf Download (71kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR LAMPIRAN)
9 Daftar Lampiran.pdf Download (63kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
10 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (84kB) |
||
Text (BAB II)
11 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (374kB) |
||
Text (BAB III)
12 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (155kB) |
||
Text (BAB IV)
13 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (329kB) |
||
Text (BAB V)
14 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (387kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
15 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (73kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
16 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (408kB) |
Abstract
Packaging now has several aspects and functions, the packaging is no longer just to protect and as a container, but also serves as a media promotion and communication of a product. Packaging is not only a means of communication, but a product must be in accordance with the packaging container. Packaging should be informative and persuasive, so it can attract consumers. One of Bandung's famous culinary beverage Bandrek contained in the area Cimahi, Bandung, West Java. This traditional drink has been consumed by some communities. Bandrek Drinks have been known since the first and along with the development of the era, this traditional drink can be enjoyed instantly, it is necessary to introduce more in-depth products one of them through packaging. The purpose of the design of Hanjuang traditional drink packaging design is to introduce Hanjuang to the community not only as a beverage, but also has visual aspects that introduce the city of Bandung itself, whether the culture contained in West Java province, the arts, and others with redesigning the packaging design following the realm of visual communication design and building a better image of Hanjuang. Keywords : Packaging, Beverage, Traditional Drinks, Visual Reviews, Bandung. Kemasan sekarang memiliki beberapa aspek dan fungsi, kemasan tidak lagi sekedar untuk melindungi dan sebagai wadah, tetapi juga berfungsi sebagai media promosi serta komunikasi sebuah produk. Kemasan tidak hanya sebagai alat komunikasi, tetapi suatu produk harus sesuai dengan wadah kemasannya. Kemasan harus bisa bersifat informatif dan persuasif, sehingga dapat menarik kosnsumen. Salah satu kuliner yang terkenal di Bandung yaitu minuman Bandrek yang terdapat di daerah Cimahi, Bandung, Jawa Barat. Minuman tradisional ini sudah dikonsumsi oleh beberapa masyarakat. Minuman Bandrek sudah dikenal sejak dulu dan seiring berkembangnya zaman, minuman tradisional ini bisa dinikmati secara instan, maka perlu adanya perkenalan produk lebih mendalam salah satunya melalui kemasan. Tujuan dari perancangan desain kemasan minuman tradisional Hanjuang ini adalah untuk memperkenalkan Hanjuang kepada masyarakat tidak hanya sebagai minuman, tetapi juga memiliki aspek-aspek visual yang memperkenalkan kota Bandung itu sendiri, baik kebudayaan yang terdapat pada provinsi Jawa Barat, kesenian, dan lain – lain dengan merancang ulang desain kemasannya mengikuti ranah desain komunikasi visual dan membangun citra Hanjuang lebih baik lagi. kata kunci : Kemasan, Minuman Tradisional, Tampilan Visual, Bandung.
Actions (login required)
View Item |