Usulan strategi pemasaran pada PT Ades waters indonesia

sardjono, Among budi (2008) Usulan strategi pemasaran pada PT Ades waters indonesia. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.

[img] Text (Cover)
amJUDUL.pdf

Download (679kB)
[img] Text (Abstract)
amabstract.pdf

Download (615kB)
[img] Text (Abstrak)
amABSTRAK.pdf

Download (597kB)
[img] Text (Lembar Pengesahan)
PENGESAHAN KARYA AKHIR.pdf

Download (851kB)
[img] Text (Daftar Isi)
amDaf.pdf

Download (1MB)
[img] Text (Bab 1-6)
am final.pdf
Restricted to Registered users only

Download (11MB)
[img] Text (Daftar Pustaka)
DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (614kB)
[img] Text (Lampiran)
amLampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

The competition for spring waters market in the last five years is increased greatly in Indonesia. There have been at least 460 different brand for this kind of Spring waters that sold in the country. One of the reason that caused this to happen is the change in people’s way of thinking about health issues. To face the competition in the spring waters category, PT Ades Waters Indonesia Spring waters brand, one of them is Ades. This product is rather old and need to be supported with a well-designed marketing strategy in order to compete with other brands in the market. But this strategy will be useless if this brand doesn’t have a good quality product, a well-timed launching to the market, a good price and a good distribution channel. A good marketing strategy must always based on the customer’s wants. So spring waters Ades needs a preference from the customers in order to create a good Spring waters. The people’s preferences and perceptions about spring water Ades’s quality is gained from questioners that will be performed. With the right marketing strategy plan, spring water Ades is hoped to be a great asset to the firm. Persaingan pasar air minum dalam kemasan lima tahun terakhir ini mengalami perkembangan yang cukup pesat di Indonesia. Terdapat lebih dari 460 merek air minum dalam kemasan yang berada dipasaran saat ini. Penyebab perkembangan ini salah salah satunya karena perubahan pola hidup masyarakat menuju pola hidup sehat. Untuk menghadapi persaingan dikategori air minum dalam kemasan PT Ades Waters Indonesia mengusung merek air minum dalam kemasan Ades. Produk air minum Ades sudah cukup lama umurnya di pasaran sehingga perlu ditetapkan strategi-strategi pemasaran baru agar Ades dapat bersaing di pasar. Strategi pemasaran yang tepat akan sia-sia apabila tidak didukung oleh kualitas produk yang prima, waktu penetrasi yang tepat, harga yang sesuai dan distribusi produk yang luas. Penyusunan strategi pemasaran yang baik selalu berangkat dari keinginan konsumen dalam menilai apa yang harus dimiliki oleh suatu produk. Produk air minum Ades memerlukan preferensi kosumen agar menjadi sebuah air minum yang layak di beli dan di konsumsi. Hasil kuesioner yang dilakukan akan didapatkan informasi mengenai preferensi konsumen dan kualitas dari produk air minum Ades. Dengan didukung strategi pemasaran yang tepat, maka Ades diharapkan dapat menjadi merek aset bagi perusahaan.

Item Type: Thesis (S2)
Call Number CD: CDT-551-07-132
Call Number: TE/09/043
NIM/NIDN Creators: 55105110119
Uncontrolled Keywords: PEMASARAN, mps, manajemen pemasaran
Subjects: 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 658 General Management/Manajemen Umum
Divisions: Pascasarjana > Magister Manajemen
Depositing User: Admin Perpus UMB
Date Deposited: 03 Aug 2009 15:40
Last Modified: 23 Jul 2022 06:48
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/27274

Actions (login required)

View Item View Item