LUCAS, JANTO (2020) STRATEGI KOMUNIKASI PEMASARAN DALAM MEMBANGUN BRANDING DAN REPUTASI (STUDI KASUS PADA SMA KRISTEN TUNAS BANGSA DI GADING SERPONG, TANGERANG 2018). S2 thesis, Universitas Mercu Buana - Menteng.
![]() |
Text (COVER)
Lucas janto_01 Cover - Lucas Lee.pdf Download (1MB) |
![]() |
Text (BAB I)
Lucas Janto - 02 BAB 1 - Lucas Lee.pdf Restricted to Registered users only Download (91kB) |
![]() |
Text (BAB II)
Lucas Janto - 03 BAB II - Lucas Lee.pdf Restricted to Registered users only Download (631kB) |
![]() |
Text (BAB III)
Lucas Janto - 04 BAB 3 - Lucas Lee.pdf Restricted to Registered users only Download (177kB) |
![]() |
Text (BAB IV)
Lucas Janto - 05 BAB 4 - Lucas Lee.pdf Restricted to Registered users only Download (768kB) |
![]() |
Text (BAB V)
Lucas Janto - 06 BAB 5 - Lucas Lee.pdf Restricted to Registered users only Download (69kB) |
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
Lucas janto- 08 Daftar Pustaka - Lucas Lee.pdf Restricted to Registered users only Download (145kB) |
![]() |
Text (LAMPIRAN)
Lucas Janto-09 Lampiran - Lucas Lee.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
Abstract
Penelitian ini dilatar belakangi oleh persaingan antar sekolah swasta dalam mendapatkan siswa pada jenjang SMA. Seperti yang diketahui bagi sekolah negeri pembiayaan segala sesuatunya dibiayai oleh pemerintah dengan bantuan BOS Bantuan Operasional Sekolah) dan juga dengan biaya sekolah yang tergolong murah tentu akan lebih mudah bagi sekolah negeri dalam memperoleh siswa. Sedangkan bagi sekolah swasta yang walaupun tetap mendapatkan perhatian pemerintah khususnya dalam segi pembinaan tetapi dalam bidang pembiayaan haruslah melakukan pencarian pemasukan sendiri. maka bagi sekolah swasta penerapan strategi komunikasi yang tepat tentulah sangat dibutuhkan dalam upaya untuk menarik minat calon siswa. tidak terkecuali untuk sekolah tingkat SMA swasta seperti SMA Kristen Tunas Bangsa (SMA K TB) yang masuk dalam 4 besar terbaik dalam tiga tahun ini untuk program bidang studi IPA dan IPS di provinsi Banten, Kabupaten Tangerang. bukan hanya pencapaian dalam bidang akademis tetapi juga dalam bidang non akademis dan pembinaan karakter berdasarkan nilai-nilai keKristenan. Maksud dari penelitian ini adalah untuk mengetahui Bagaimana Strategi Komunikasi Pemasaran Dalam Membangun Branding dan Reputasi Pada SMA Kristen Tunas Bangsa Di Gading Serpong Tangerang Tahun 2018. Adapun tujuan dari penelitian ini adalah Mengetahui proses perencanaan strategi komunikasi pemasaran dalam membangun branding dan reputasi pada SMA Kristen Tunas Bangsa di Gading Serpong Tangerang tahun 2018. Mengetahui batasan strategi komunikasi pemasaran dalam membangun branding dan reputasi pada SMA Kristen Tunas Bangsa di Gading Serpong Tangerang tahun 2018. Mengetahui hambatan strategi komunikasi pemasaran dalam membangun branding dan reputasi pada SMA Kristen Tunas Bangsa di Gading Serpong Tangerang tahun 2018 This research is motivated by the competition between private schools in getting students at the high school level. As is known for public schools, everything is financed by the government with the help of BOS (Bantuan Operasional Sekolah) and also with cheaper school fees, it will certainly be easier for public schools to get students. Whereas for private schools that although they still receive the attention of the government, especially in terms of guidance, in the field of financing, they must seek their own income. For private schools the application of the right communication strategy is certainly very much needed in an effort to attract prospective students. No exception for private high school level schools such as Kristen Tunas Bangsa Christian High School (SMA K TB) which is in the top 4 best in three years for science and social studies programs in Banten province, Tangerang Regency. Not only the achievements in the academic field but also in the non-academic field and character building based on Christian values. The purpose of this research is to find out how the Marketing Communication Strategy in Building Branding and Reputation in Tunas Bangsa Christian High School in Gading Serpong Tangerang in 2018. The purpose of this research is to know the marketing communication strategy planning process in building branding and reputation in Tunas Christian High School Nations at Gading Serpong Tangerang in 2018. Knowing the boundaries of the marketing communication strategy in building branding and reputation at Tunas Bangsa Christian High School in Gading Serpong Tangerang in 2018. Knowing the obstacles marketing communication strategies in building branding and reputation at Tunas Bangsa Christian High School in Gading Serpong Tangerang in 2018.
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
NIM/NIDN Creators: | 55217110067 |
Uncontrolled Keywords: | Komunikasi Pemasaran, Perencanaan, Strategi Komunikasi, Marketing Communication, Planning, Communication Strategy |
Subjects: | 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Ilmu Komunikasi |
Depositing User: | Maulana Arif Hidayat |
Date Deposited: | 18 Feb 2025 01:36 |
Last Modified: | 18 Feb 2025 01:36 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/94284 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |