HUMAIRA, JIHAN (2025) PEMBENTUKAN PERSONAL BRANDING INFLUENCER @NINDYAPTRRI PADA MEDIA SOSIAL TIKTOK. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (491kB) | Preview |
|
![]() |
Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (288kB) |
|
![]() |
Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (235kB) |
|
![]() |
Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (144kB) |
|
![]() |
Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (577kB) |
|
![]() |
Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (119kB) |
|
![]() |
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (189kB) |
|
![]() |
Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (672kB) |
Abstract
TikTok is one of the social media platforms that has a large number of enthusiasts and users today. Many people use it as a medium for exchanging information, entertainment, and even as a platform for earning a living. One of the activities in the economic field that can be done on TikTok is endorsement or product promotion, which is commonly done by influencers. Due to the high public interest in becoming an influencer, it is important to have unique characteristics to attract the attention and interest of other users. This effort is also being made by one of the influencers on TikTok, @Nindyaptrri, through personal branding. Therefore, the purpose of this study is to understand how @Nindyaptrri builds her personal branding on TikTok. To support this research, there are six (6) previous studies with relevant topics and several theories used, such as communication theory, public relations, personal branding, new media, social media, TikTok, and influencers. This study uses a qualitative approach with a constructivist paradigm. Data collection techniques include interviews and observation through video content on the TikTok account @Nindyaptrri. The results of this study show that the TikTok account @Nindyaptrri is able to build a positive personal branding and attract the attention of other users by applying eight (8) elements of personal branding formation, known as The Eight Laws of Personal Branding. Keywords: Personal Branding Elements, Influencer, Social Media, TikTok, Nindya Putri. Media sosial Tiktok merupakan salah satu media sosial yang memiliki banyak peminat dan pengguna nya pada masa kini. Banyak orang memanfaatkannya sebagai salah satu media bertukar informasi, hiburan, hingga menjadi sebuah wadah mata pencaharian. Salah satu kegiatan dalam bidang aspek ekonomi yang bisa dilakukan pada media sosial Tiktok adalah endorsement atau promosi barang yang biasa dilakukan oleh seorang influencer. Karena besarnya minat publik menjadi seorang influencer, perlunya memiliki ciri khsusus agar lebih menarik perhatian dan minat para pengguna lainnya. Hal tersebut juga di upayakan oleh salah satu influencer pada media sosial Tiktok yaitu @Nindyaptrri dengan pembentukan personal branding. Maka dari itu, tujuan dari penelitian ini adalah menghetaui bagaimana pembentukan personal branding influencer @Nindyaptrri pada media sosial Tiktok. Untuk menunjang penelitian ini terdapat 6 (enam) penelitian terdahulu dengan topik yang relevan dan beberapa teori yang digunakan seperti teori komunikasi, public relations, personal branding, new media, media sosial, Tiktok dan juga influencer. Penelitian ini menggunakan metode pendekatan kualitatif dengan paradigma konstruktivisme. Teknik pengumpulan data yaitu melalui wawancara dan observasi melalui pengamatan video pada media sosial Tiktok @Nindyaptrri. Hasil penelitiann ini menunjukan bahwa akun media sosial Tiktok @Nindyaptrri mampu membangun personal branding yang positif dan menarik perhatian pengguna lainnya dengan menerapkan 8 (delapan) elemen pembentukan personal branding atau yang di sebut The Eight Law Of Personal Branding. Kata Kunci: Elemen Pembentukan Personal Branding, Influencer, Media Sosial, Tiktok, Nindya Putri.
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FK/PR. 25 040 |
NIM/NIDN Creators: | 44221010009 |
Uncontrolled Keywords: | Elemen Pembentukan Personal Branding, Influencer, Media Sosial, Tiktok, Nindya Putri |
Subjects: | 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 006 Special Computer Methods/Metode Komputer Tertentu > 006.7 Multimedia Systems/Sistem-sistem Multimedia > 006.75 Social Multimedia/Multimedia Social > 006.754 Online Social Network/Situs Jejaring Sosial, Sosial Media 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat |
Depositing User: | khalimah |
Date Deposited: | 05 Feb 2025 05:29 |
Last Modified: | 05 Feb 2025 05:29 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/93920 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |