DELVIANITA, FELLY (2024) PERANCANGAN BUKU ILUSTRASI SEBAGAI PENDEKATAN ART THERAPY PADA SISWA/SISWI SMK TIARA AKSARA KOTA TANGERANG. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (438kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (35kB) |
||
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (239kB) |
||
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (121kB) |
||
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (4MB) |
||
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (27kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (29kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (214kB) |
Abstract
This design aims to investigate the use of illustration as an approach in art therapy for students of SMK Tiara Aksara in Tangerang City. The main focus of this design is to explore how illustration can be used as a tool to help relieve stress, improve mental well-being, and facilitate self-understanding in students of SMK Tiara Aksara. This design is expected to contribute to further understanding of the effectiveness of illustration as a therapeutic tool, especially in overcoming emotional problems and improving the mental well-being of students in vocational high school education environments. In addition, the design of this book also provides a basis for further development related to the application of art therapy with an illustration approach in an educational context. Keywords: Illustration, Art Therapy, Tangerang City. Perancangan ini bertujuan untuk pengenalan penggunaan ilustrasi sebagai pendekatan dalam seni terapi pada siswa/siswi SMK Tiara Aksara di Kota Tangerang. Fokus utama perancangan ini adalah untuk mengeksplorasi bagaimana ilustrasi dapat digunakan sebagai alat untuk membantu meredakan stres, meningkatkan kesejahteraan mental, dan memfasilitasi pemahaman diri pada siswa/siswi SMK Tiara Aksara. Perancangan ini diharapkan dapat memberikan kontribusi pada pemahaman lebih lanjut tentang efektivitas ilustrasi sebagai alat terapeutik, khususnya dalam mengatasi masalah emosional dan meningkatkan kesejahteraan mental siswa di lingkungan pendidikan menengah kejuruan. Selain itu, perancangan buku ini juga memberikan dasar bagi pengembangan lebih lanjut terkait penerapan seni terapi dengan pendekatan ilustrasi dalam konteks pendidikan. Kata kunci : Ilustrasi, Art Theraphy, Kota Tangerang.
Actions (login required)
View Item |