KINANTI, BTARI SEKAR (2024) PENGARUH LITERASI DIGITAL, EFIKASI DIRI, DAN MOTIVASI BERWIRAUSAHA, TERHADAP INTENSI BERWIRAUSAHA MAHASISWA (Studi pada Mahasiswa Fakultas Ekonomi dan Bisnis Universitas Mercu Buana). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. COVER.pdf Download (676kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. ABSTRAK.pdf Download (218kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
3. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (357kB) |
||
Text (BAB II)
4. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (548kB) |
||
Text (BAB III)
5. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (444kB) |
||
Text (BAB IV)
6. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (577kB) |
||
Text (BAB V)
7. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (270kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
8. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (339kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
9. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (771kB) |
Abstract
The study aims to examine the influence of digital literacy, self-efficiency, and entrepreneurial motivation on the intensity of entrepreneurship studies in economics and business faculty students. This research focuses on all students enrolled in the S1-Management study program at the Faculty of Economics and Business of Merubuana University, specifically those who have taken entrepreneurship courses in the 2019-2020 generation. 160 respondents participated in the study, which employed a quantitative descriptive approach. We use the hair technique for the sampel measurement, which involves multiplying the entire indicator by 5. This study employs the structural equation model (SEM) in conjunction with the Smart-PLS analytical tool. The results of this study show that digital literacy, self-effectiveness, and entrepreneurial motivation have a positive and significant influence on entrepreneurial intentions. Keywords: digital literacy, self-effectiveness, entrepreneurial motivation, and entrepreneurial intentions. Penelitian ini bertujuan untuk menganalisis pengaruh literasi digital, efikasi diri, dan motivasi berwirausaha, terhadap intensi berwirausaha studi pada mahasiswa fakultas ekonomi dan bisnis. Objek penelitian ini adalah seluruh mahasiwa program studi S1-Manajemen fakultas ekonomi dan bisnis univeritas merubuana yang telah mengambil mata kuliah kewirausahaan pada angkatan 2019-2020. Penelitian ini dilakukan dengan 160 responden dengan menggunakan pendekatan deskriptif kuantitatif. Penentuan ukuran samperl menggunalan teknik hair, yaitu seluruh indikator dikalikan 5. Pendekatan yang digunakan dalam penelitian ini adalah Stuctural Equation Model (SEM) degan alat analisis Smart-PLS. Hasil penelitian ini menunjuk bahwa Literasi digital, Efikasi Diri, dan Motivasi Berwirausaha berpengaruh positif dan signifikan terhadap Intensi Berwirausaha. Kata Kunci : Literasi Digital, Efikasi Diri, Motivasi Berwirausaha, dan Intensi Berwirausaha.
Actions (login required)
View Item |