FADILLAH, MUHAMAD HABIB (2024) LEMARI KEBUTUHAN ANAK UNTUK EDUKASI KEMANDIRIAN, PADA ANAK USIA 5 SAMPAI 7 TAHUN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (253kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (31kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (111kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (198kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (367kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (586kB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (835kB) |
|
Text (BAB VI)
08 BAB 6.pdf Restricted to Registered users only Download (27kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
09 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (92kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
10 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (399kB) |
Abstract
In designing a children's cupboard, you must pay attention to the safety aspects of the cupboard product, both in terms of material, mechanism system and connections in the cupboard itself. Cupboards have a very diverse component structure. This design aims to create a children's wardrobe design using data related to needs, independence education and aesthetics for children's wardrobes. And uses a sliding system mechanism, a folding system, a connection system found in children's cupboards. The conclusion that can be drawn is that apart from being supported by related data and the system mechanism. Cupboards for children must pay attention to the safety aspect of the children's cupboard. Through this design, the author will design a child's cupboard product and use data about how the construction system works, the components used and can tell how much level of security is produced. Keywords: Needs, independence education, aesthetics. Dalam desain lemari anak harus memperhatikan segi nilai keamanan dari produk lemari, baik dari material, system mekanisme dan sambungan pada lemari itu sendiri. Lemari memiliki struktur komponen yang sangat beragam. Perancangan ini bertujuan untuk menciptakan desain lemari anak dengan menggunakan data-data terkait kebutuhan, edukasi kemandirian dan estetika terhadap lemari anak. Serta menggunakan mekanisme system sliding (geser), system folding (lipat), system connection (sambung) yang terdapat pada lemari anak. Kesimpulan yang dapat diambil adalah bahwa selain didukung oleh data-data yang terkait dan sistem mekanismenya. Lemari untuk anak harus memperhatikan segi keamanan dari lemari anak tersebut Melalui perancangan ini, penulis akan mendesain produk lemari anak dan menggunakan data-data tentang sistem konstruksi tersebut bekerja, komponen yang digunakan dan dapat memberi tahu seberapa besar tingkat keamanan yang dihasilkan. Kata Kunci : Kebutuhan, Edukasi kemandirian, Estetika.
Actions (login required)
View Item |