KURNIASIH, ANNIKA (2024) AKTIVITAS KOMUNIKASI HUMAS DISHUB PROVINSI DKI JAKARTA DALAM MEMBENTUK KEPERCAYAAN MASYARAKAT (Studi Kasus Tindak Pelecehan Seksual di Transportasi Umum Transjakarta). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (443kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (22kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (558kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (414kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (39kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (946kB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (152kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (340kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (790kB) |
Abstract
This research explores the communication activities of DKI Jakarta Province DISHUB's public relations in building public trust, especially in dealing with cases of disclosure that are often occurring in the Transjakarta environment. Through the case study method and qualitative, using the constructivism paradigm,approach with the PENCILS concept, this research combines primary data from interviews and secondary data from literature studies. The aim of this research is to find out and clearly describe the Public Relations Communication Activities of the DKI Jakarta Province DISHUB in Forming Public Trust. The research results show various communication activities implemented by DISHUB's Public Relations, including publications and publicity via social media, training for public transport drivers, writing articles about Women and Children, community campaigns, as well as media identity and lobbying delegated to Diskominfo. Meanwhile, DISHUB also collaborated with the PPAPP (Empowerment, Child Protection and Population Control) Service in designing the SAPA (Friends of Women and Children) Post program as a form of Social Investment. Keywords : Communication Activities of Public Relations, Public Trust Penelitian ini mendalami aktivitas komunikasi Humas DISHUB Provinsi DKI Jakarta dalam membentuk kepercayaan masyarakat, khususnya dalam mengatasi kasus pelecehan seksual yang marak terjadi di lingkungan Transjakarta. Melalui metode studi kasus, menggunakan paradigma konstruktivisme dan pendekatan kualitatif dengan konsep PENCILS, penelitian ini menggabungkan data primer dari wawancara dan data sekunder dari studi literatur. Tujuan dari penelitian ini adalah ingin mengetahui serta menggambarkan secara jelas mengenai Aktivitas Komunikasi Humas DISHUB Provinsi DKI Jakarta Dalam Membentuk Kepercayaan Masyarakat. Hasil penelitian menunjukkan berbagai aktivitas komunikasi yang diimplementasikan oleh Humas DISHUB, termasuk publikasi dan publisitas melalui media sosial, diklat untuk pengemudi angkutan umum, pembuatan artikel mengenai Perempuan dan Anak, kampanye komunitas, serta identitas media dan lobbying yang dilimpahkan kepada Diskominfo. Sementara itu, DISHUB juga berkolaborasi dengan Dinas PPAPP (Pemberdayaan,Perlindungan Anak dan Pengendalian Penduduk) dalam merancang program Pos SAPA (Pos Sahabat Perempuan & Anak) sebagai bentuk Social Investment. Kata Kunci : Aktivitas Komunikasi Humas, Kepercayaan Masyarakat
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FK/PR. 24 077 |
NIM/NIDN Creators: | 44220010033 |
Uncontrolled Keywords: | Aktivitas Komunikasi Humas, Kepercayaan Masyarakat |
Subjects: | 100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 154 Subconscious and Altered States and Process/Psikologi Bawah Sadar > 154.2 The Subconscious/Alam Bawah Sadar > 154.24 Activities/Aktivitas 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat |
Depositing User: | khalimah |
Date Deposited: | 22 Mar 2024 04:27 |
Last Modified: | 22 Mar 2024 04:27 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/87396 |
Actions (login required)
View Item |