ANDRA, ANDRA (2024) APLIKASI BRI DOCUMENT MANAGEMENT SYSTEM (BRIMEN) BERBASIS WEB DENGAN METODE WATERFALL (STUDI KASUS: PT. BANK RAKYAT INDONESIA). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (492kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (84kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (122kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (237kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (178kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (75kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (97kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (139kB) |
Abstract
BRI Document Management System (BRIMEN) application was created based on the growth in the number of credit customers at PT. Bank Rakyat Indonesia (BRI) which has an impact on document management, such as difficulties in finding the required documents, risk of losing documents, and difficulties in monitoring and managing document access. BRIMEN was created to facilitate credit-related divisions and function as an application that can manage and store credit documents both in the form of digital documents and physical documents. BRI focuses on centralizing credit document storage with the aim of increasing security, accuracy and speed in searching documents with integrated data. Therefore the BRIMEN application is made with a server infrastructure that has security and can integrate digital document data and physical documents. Adopt the method of developing Base Back-End and Front-end as well as data communication using Api Service. The final result of this research is that the BRIMEN application form is adapted to the procedural management needs as needed. Keywords: Aplication, BRIMEN, Document Management System, Centralization, Decentralization Aplikasi BRI Document Management System (BRIMEN) dibuat berdasarkan pertumbuhan jumlah nasabah kredit di PT. Bank Rakyat Indonesia (BRI) yang berdampak kepada pengelolaan dokumen, seperti kesulitan dalam mencari dokumen yang dibutuhkan, risiko kehilangan dokumen, serta kesulitan dalam memantau dan mengelola akses dokumen. BRIMEN dibuat untuk mempermudah divisi – divisi terkait kredit dan berfungsi sebagai aplikasi yang dapat mengelola dan menyimpan dokumen – dokumen kredit baik dalam bentuk dokumen digital maupun dokumen fisik. BRI berfokus pada sentralisasi penyimpanan dokumen kredit dengan tujuan untuk meningkatkan keamanan, ketepatan dan kecepatan dalam melakukan pencarian dokumen dengan data yang integrasi. Oleh karena itu aplikasi BRIMEN dibuat dengan infrastuktur server yang memiliki keamanan dan dapat mengitegrasikan data dokumen digital dan dokumen fisik. Mengadopsi cara pengembangan Base Back-End dan Front-end serta komunikasi data mengunakan Api Service. Hasil akhir dari penelitian ini menjadikan bentuk aplikasi BRIMEN yang disesuai dengan kebutuhan pengelolaan secara procedural sesuai yang dibutuhkan. Kata Kunci: Aplikasi, BRIMEN, Document Management System, Sentarlisasi, Desentralisasi
Actions (login required)
View Item |