ABIDIN, GHANI (2024) PERANCANGAN ULANG COMPANY PROFILE KARYA ELOK SEBAGAI MEDIA INFORMASI. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (403kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (89kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (95kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (488kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (530kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (410kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (84kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (238kB) |
Abstract
With the development of technology that has changed the business landscape significantly. Currently, the furniture business is a very competitive and rapidly growing industry. Currently, clients or consumers can have easier access to find information about the company before making a purchase or collaboration. In this case, the company profile is an important instrument in introducing the company to prospective clients and business partners. A good company profile will help the company build a professional and convincing image, and differentiate itself from its competitors. Because of that, a company profile redesign was made for Karya Elok, which is better than the previous company profile, to become an information medium targeting Karya Elok's clients and business partners. The information provided from the company profile is in the form of a comprehensive picture of the company's history, vision, mission, products, and values. The data collection method for the design is carried out by means of observation, interviews, and literature study. Keywords: business profile, furniture industry, information media Dengan perkembangan teknologi yang telah mengubah lanskap bisnis secara signifikan. Saat ini bisnis mebel merupakan salah satu industri yang sangat kompetitif dan berkembang pesat.. Saat ini, klien ataupun konsumen dapat memiliki akses yang lebih mudah untuk mencari informasi tentang perusahaan sebelum melakukan pembelian ataupun kerjasama. Dalam hal ini, company profile atau profil perusahaan menjadi salah satu instrumen penting dalam memperkenalkan perusahaan kepada calon klien dan mitra bisnis. Company profile yang baik akan membantu perusahaan untuk membangun citra yang profesional dan meyakinkan, serta membedakan diri dari pesaingnya. Karena sebab itu dibuatlah perancangan ulang company profile untuk karya elok yang lebih baik dari company profile sebelumnya untuk menjadi media informasi dengan target klien dan mitra bisnis karya elok. Informasi yang di sediakan dari company profile berupa gambaran yang komprehensif tentang sejarah, visi, misi, produk, dan nilai-nilai perusahaan. Metode pengumpulan data untuk perancangan dilakukan dengan cara observasi, wawancara, dan studi pustaka. Kata kunci : profil usaha, industri mebel, media informasi
Actions (login required)
View Item |