RAMADHANI, FARA (2023) PENGARUH NILAI PRASEJARAH, KEBUDAYAAN, DAYA TARIK WISATA DAN KEPUASAN PENGUNJUNG TERHADAP MINAT BERKUNJUNG KEMBALI (Studi Wisata Pada Situs Gunung Padang). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (293kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (115kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (279kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (265kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (232kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (304kB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (151kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (166kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (431kB) |
Abstract
Intention to revisit is a consumer's decision to visit a place more than once. The aim of this research is to determine the influence of prehistoric values, culture, tourist attractions and visitor satisfaction at the Gunung Padang site. This research was conducted in Gunung Padang, the number of samples taken was 140 respondents using questionnaires. The data analysis method used in this research is SmartPLS software version 3. Based on the results of the analysis, it was found that prehistoric value (X1), culture (X2), attraction tourism (X3) and visitor satisfaction (X4) has a significant effect on interest in returning to visit (Y). Keywords: Prehistoric Value, Culture, Tourist Attraction, Visitor Satisfaction, Interest in Returning. Minat berkunjung kembali merupakan suatu keputusan konsumen untuk mengunjungi suatu tempat lebih dari satu kali. Tujuan dari penelitian ini ialah untuk mengetahui pengaruh nilai prasejarah, kebudayaan, daya tarik wisata dan kepuasan pengunjung pada situs Gunung Padang. Penelitian ini dilakukan di Gunung Padang, jumlah sampel yang diambil sebanyak 140 responden dengan menggunakan penyebaran kuesioner. Metode analisis data yang gunakan pada penelitian ini adalah software SmartPLS versi 3. Berdasarkan hasil analisis ditemukan bahwa nilai prasejarah (X1) kebudayaan (X2) daya tarik wisata (X3) kepuasan pengunjung (X4) berpengaruh signifikan terhadap minat berkunjung kembali (Y). Kata Kunci: Nilai Prasejarah, Kebudayaan, Daya Tarik Wisata, Kepuasan Pengunjung, Minat Berkunjung Kembali.
Actions (login required)
View Item |