PUTRA, AGUS TRI (2023) PENGARUH PERSEPSI HARGA, LOKASI, KEMUDAHAN KPR TERHADAP MINAT PEMBELIAN PERUMAHAN CITRA RAYA TANGERANG. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (323kB) |
|
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf Download (30kB) |
|
Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (240kB) |
|
Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (263kB) |
|
Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (236kB) |
|
Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf Download (271kB) |
|
Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (33kB) |
|
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (211kB) |
|
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (250kB) |
Abstract
The need for a house is one of the basic needs (home needs) for humans after food and clothing. Every human being needs a house for shelter and as a gathering place for family activities, a home to work as well as a means of investment. PT. Ciputra Group is a company engaged in property, a lot of projects that have been built by PT. Ciputra one of them is Citra Raya Tangerang Housing, which is the largest independent city development by the Ciputra Group. The largest Ciputra Group project covering an area of 2,760 hectares (Ha) includes complete and modern residential, commercial and public facilities. As a modern independent city that began to be developed since 1994, Citra Raya has experienced very rapid growth and has registered itself as a strong Business and Regional Center in Tangerang. This study aims to determine the effect of price perception, the influence of location, and the effect of the ease of mortgages on buying interest in Citra Raya Tangerang Housing. The design of this study used a quantitative descriptive method. The respondents of this study consisted of 150 samples, namely respondents who had not ordered a house at Citra Raya Tangerang Housing. The results showed that there were 3 factors, 1) the effect of price perception on purchase intention, price perception is one of the main factors that influence consumer interest in buying a house in Citra Raya Tangerang housing. 2) The Effect of Location on Buying Interest, location is the main thing that affects consumer interest in buying a house in Citra Raya Tangerang housing, this could happen because the location of Citra Raya Tangerang housing is quite strategic and easily accessible by consumers. 3) The Effect of Ease of Mortgage on Interest in Buying Factors, ease of payment is not the main consideration considered by respondents and affects respondents' buying interest in this study. Keyword: Price Perception, Mortgage, Buying Interest, and Citra Raya Tangerang Housing. Kebutuhan akan rumah merupakan salah satu kebutuhan dasar (home needs) bagi manusia setelah pangan dan sandang. Setiap manusia membutuhkan rumah untuk tempat berlindung dan sebagai tempat berkumpul serta berlangsungnya aktivitas keluarga, rumah berfungsi sekaligus sebagai sarana investasi. PT. Ciputra Group merupakan sebuah perusahaan yang bergerak dibidang properti, banyak sekali proyek yang telah dibangun oleh PT. Ciputra salah satunya adalah Perumahan Citra Raya Tangerang, yang merupakan The largest integrated township development by Ciputra Group. Proyek terbesar Ciputra Group seluas 2,760 hektar (Ha) ini merangkum hunian, komersial dan fasilitas umum yang lengkap dan modern. Sebagai kota mandiri modern yang mulai dikembangkan sejak tahun 1994, Citra Raya telah mengalami pertumbuhan yang sangat pesat dan mencatatkan diri sebagai Regional and Business Center yang kuat di Tangerang. Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui pengaruh persepsi harga, pengaruh lokasi, serta pengaruh kemudahan KPR terhadap minat beli Perumahan Citra Raya Tangerang. Desain penelitian ini menggunakan metode deskriptif kuantitatif. Responden penelitian ini terdiri dari 150 sampel yaitu para responden yang belum memesan Rumah di Perumahan Citra Raya Tangerang. Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat 3 faktor, 1) Pengaruh Persepsi Harga terhadap Minat Beli, persepsi harga merupakan salah satu faktor utama yang mempengaruhi minat konsumen untuk membeli rumah di perumahan Citra Raya Tangerang. 2) Pengaruh Lokasi terhadap Minat Beli, lokasi merupakan hal utama yang mempengaruhi minat konsumen untuk membeli rumah di perumahan Citra Raya Tangerang, hal ini bisa saja terjadi karena lokasi perumahan Citra Raya Tangerang cukup strategis dan mudah diakses oleh konsumen. 3) Pengaruh Kemudahan KPR terhadap Minat Beli, kemudahan cara pembayaran bukan menjadi faktor utama yang dipertimbangkan oleh responden dan mempengaruhi minat beli responden pada penelitian ini. Keyword: Persepsi Harga, KPR, Minat Beli, dan Perumahan Citra Raya Tangerang
Actions (login required)
View Item |