IMPLEMENTASI ALGORITMA WEIGHTED AVERAGE UNTUK SURVEY KEPUASAN MASYARAKAT TERHADAP PELAYANAN SUKU DINAS PENDIDIKAN JAKARTA SELATAN

RAFI, ABDUL (2023) IMPLEMENTASI ALGORITMA WEIGHTED AVERAGE UNTUK SURVEY KEPUASAN MASYARAKAT TERHADAP PELAYANAN SUKU DINAS PENDIDIKAN JAKARTA SELATAN. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img] Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf

Download (1MB)
[img] Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf
Restricted to Registered users only

Download (125kB)
[img] Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (128kB)
[img] Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (385kB)
[img] Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (139kB)
[img] Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (667kB)
[img] Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (139kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (223kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)

Abstract

The South Jakarta Education Office is a government agency that handles all education-related activities within the South Jakarta area. The South Jakarta Education Office is tasked with serving the public in terms of education and managing public and private school data in South Jakarta, as well as managing diplomas for students. Visitor satisfaction is very important for the success of an agency's services. This satisfaction survey also aims to evaluate the services provided that are satisfactory or unsatisfactory. Therefore, the author designed this website which aims to assess visitor satisfaction surveys on public services at the South Jakarta Education Office. The results of this survey will be categorized using the Rivert Scale measurement to get the IKM (Community Satisfaction Index) value. After the value of the Community Satisfaction Index results is obtained, the value is converted into 4 values, namely perception A for the IKM interval value of 3.26 to 4.00, perception B for the IKM interval value of 2.51 to 3.25, perception C for the IKM interval value of 1.76 to 2.50, and perception D for the IKM interval value of 1.00 to 1.75. From these results, it will be visualized with a questionnaire website to make it easier to read the results of the questionnaire calculations obtained from respondents. Keywords: Visitor Satisfaction Survey, Public Service, Weighted Average, Website. Suku Dinas Pendidikan Jakarta Selatan merupakan lembaga Pemerintah yang menangani semua kegiatan yang berhubungan dengan pendidikan di lingkup wilayah Jakarta Selatan. Suku Dinas Pendidikan Jakarta Selatan bertugas melayani publik dalam hal pendidikan dan pengurusan data sekolah negri maupun swasta di Jakarta Selatan, dan juga kepengurusan ijazah bagi peserta didik. Kepuasan pengunjung merupakan suatu hal yang sangat penting bagi kesuksesan pelayanan dari suatu instansi. Survey kepuasan ini juga bertujuan untuk mengevaluasi pelayanan yang diberikan sudah memuaskan atau kurang memuaskan. Maka dari itu, penulis merancang website ini yang bertujuan untuk penilaian survey kepuasan pengunjung terhadap pelayanan publik pada Kantor Suku Dinas Pendidikan Jakarta Selatan. Hasil dari survey ini akan dikategorikan menggunakan pengukuran Skala Rivert untuk mendapatkan nilai IKM (Indeks Kepuasan Masyarakat). Setelah nilai hasil Indeks Kepuasan Masyarakat diperoleh maka nilai tersebut dikonversikan menjadi 4 nilai yaitu persepsi A untuk nilai interval IKM 3.26 hingga 4.00, persepsi B untuk nilai interval IKM 2.51 hingga 3.25, persepsi C untuk nilai interval IKM 1.76 hingga 2.50, dan persepsi D untuk nilai interval IKM 1.00 hingga 1.75. Dari hasil tersebut akan divisualisasikan dengan website kuesioner agar memudahkan untuk membaca hasil dari perhitungan kuesioner yang didapat dari responden. Kata Kunci : Survey Kepuasan Pengunjung, Pelayanan Publik, Weighted Average, Website.

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: JM/INFO. 23 028
NIM/NIDN Creators: 41519010004
Uncontrolled Keywords: Survey Kepuasan Pengunjung, Pelayanan Publik, Weighted Average, Website.
Subjects: 200 Religion/Agama > 260 Christian Social Theology/Teologi Sosial Kristen > 268 Religious Education/Pendidikan Agama Kristen, Pengajaran Agama Kristen > 268.7 Services/Pelayanan
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 307 Communities/Komunitas > 307.7 Specific Kinds of Communities/Bentuk Spesifik Suatu Masyarakat
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 340 Law/Ilmu Hukum > 344 Labor, Social Service, Education, Culture Law/Tenaga Kerja, Dinas Sosial, Pendidikan, Hukum Budaya
500 Natural Science and Mathematics/Ilmu-ilmu Alam dan Matematika > 510 Mathematics/Matematika > 518 Numerical Analysis/Analisis Numerik, Analisa Numerik
500 Natural Science and Mathematics/Ilmu-ilmu Alam dan Matematika > 510 Mathematics/Matematika > 518 Numerical Analysis/Analisis Numerik, Analisa Numerik > 518.1 Algorithms/Algoritma
500 Natural Science and Mathematics/Ilmu-ilmu Alam dan Matematika > 520 Comprehensive Works of Astronomy/Karya Komprehensif tentang Astronomi > 526 Marhematical Geography/Geografi Matematis > 526.9 Surveying/Survey
Divisions: Fakultas Ilmu Komputer > Informatika
Depositing User: khalimah
Date Deposited: 09 Dec 2023 02:02
Last Modified: 09 Dec 2023 02:02
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/84622

Actions (login required)

View Item View Item