PENERAPAN ASPEK VISUAL IDE KREATIF DALAM PROGRAM DANGDUT ACADEMY 3

FATHUROHMAN, JUNIARTO (2016) PENERAPAN ASPEK VISUAL IDE KREATIF DALAM PROGRAM DANGDUT ACADEMY 3. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
COVER JUDUL SKRIPSI s.d DAFTAR ISI.pdf

Download (1MB) | Preview
[img] Text (BAB I)
BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (174kB)
[img] Text (BAB II)
BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (235kB)
[img] Text (BAB III)
BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (116kB)
[img] Text (BAB IV)
BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (238kB)
[img] Text (BAB V)
BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (52kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (92kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (83kB)

Abstract

The talent search program D'Academy 3 at INDOSIAR is a talent search program that is packaged to find quality dangdut singers from various cities in Indonesia with the hope that participants can realize their dreams of becoming professional dangdut singers. Therefore, it is hoped that through the D'Academy program at Indosiar, participants will be able to gain knowledge from mentors and at the same time make their dreams come true. Television is one of the favorite mediums for advertisers in Indonesia. Television media is a capital-intensive, technology-intensive and human resourceintensive industry. Unfortunately, the emergence of various television stations in Indonesia is not matched by the availability of equal human resources. In general, television is built without equal television knowledge and only based on enthusiasm and large capital. After understanding the background above, the researcher formulates the problem in this study is "How to Apply Visual Aspects of Creative Ideas of D’Academy" The purpose of this is "to find out how much the application or practice of the visual aspects of an image in creative ideas in the D’Academy 3 program in order to viewed beautifully by the audience at home”. This study uses a descriptive type of research and through a qualitative approach using a special study method. Data collection techniques in the form of in-depth interviews with informants. The results of this study are expected to provide an academic knowledge in the application of an image or visualization so that a creative idea is poured in accordance with reality Program talent search D’Academy 3 di INDOSIAR merupakan sebuah program pencarian bakat yang dikemas untuk mencari bibit para penyanyi dangdut yang berkualitas dari berbagai kota di Indonesia dengan harapan peserta dapat mewujudkan mimpinya untuk menjadi penyanyi dangdut yang professional. Dengan demikian diharapkan melalui program D’Academy di Indosiar para peserta mampu mendapatkan ilmu dari para mentor sekaligus bisa mewujudkan mimpinya menjadi nyata. Televisi merupakan salah satu medium terfavorit bagi para pemasang iklan di Indonesia. Media televisi merupakan industri yang padat modal, padat tekhnologi dan padat sumber daya manusia. Namun sayangnya kemunculan berbagai stasiun televisi di Indonesia tidak diimbangi dengan tersedianya sumber daya manusia yang memadai. Pada umumnya, televisi dibangun tanpa pengetahuan pertelevisian yang memadai dan hanya berdasarkan semangat dan modal yang besar saja. Setelah memahami latar belakang diatas maka peneliti merumuskan masalah dalam penelitian ini adalah “Bagaimana Penerapan Aspek Visual Ide Kreatif dalam Program Dangdut Academy 3” Adapun tujuan penelitian ini adalah “untuk mengetahui seberapa besar penerapan atau praktek aspek visual sebuah gambar dalam ide kreatif yang dituangkan pada program dangdut academy 3 agar bisa dilihat dengan indah oleh penonton di rumah”. Penelitian ini menggunakan tipe penelitian deskriptif dan melalui pendekatan kualitatif dengan menggunakan metode studi khasus. Teknik pengumpulan data berupa wawancara secara mendalam dengan informan. Hasil penelitian ini diharapkan dapat memberikan sebuah ilmu akademis dalam penerapan sebuah gambar / visualisasi agar sebuah ide kreatif yang dituangkan sesuai dengan kenyataan

Item Type: Thesis (S1)
NIM/NIDN Creators: 44112120016
Uncontrolled Keywords: PENERAPAN ASPEK VISUAL IDE KREATIF DALAM PROGRAM DANGDUT ACADEMY 3
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 070 Documentary Media, Educational Media, News Media, Journalism, Publishing/Media Dokumenter, Media Pendidikan, Media Berita, Jurnalisme, Penerbitan > 070.1-070.9 Standard Subdivisions of Documentary Media, Educational Media, News Media, Journalism, Publishing/Subdivisi Standar Dari Media Dokumenter, Media Pendidikan, Media Berita, Jurnalisme, Penerbitan > 070.1 Documentary Media, Educational Media, News Media/Media Dokumenter, Media Pendidikan, Media Berita
000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 070 Documentary Media, Educational Media, News Media, Journalism, Publishing/Media Dokumenter, Media Pendidikan, Media Berita, Jurnalisme, Penerbitan > 070.1-070.9 Standard Subdivisions of Documentary Media, Educational Media, News Media, Journalism, Publishing/Subdivisi Standar Dari Media Dokumenter, Media Pendidikan, Media Berita, Jurnalisme, Penerbitan > 070.1 Documentary Media, Educational Media, News Media/Media Dokumenter, Media Pendidikan, Media Berita > 070.19 Broadcast Media/Media Broadcast
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Penyiaran
Depositing User: Dede Muksin Lubis
Date Deposited: 30 Oct 2023 06:17
Last Modified: 30 Oct 2023 06:17
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/83540

Actions (login required)

View Item View Item