NURHAYAT, KARTIKA (2021) PENGARUH CITRA NEGARA DAN CITRA DESTINASI TERHADAP NIAT BERKUNJUNG KE NEGARA KOREA SELATAN DENGAN DESTINASI FAMILIARITY SEBAGAI VARIABEL MODERASI. S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. Cover Tesis - Kartika.pdf Download (278kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
Bab I - Kartika.pdf Restricted to Registered users only Download (194kB) |
||
Text (BAB II)
Bab II - Kartika.pdf Restricted to Registered users only Download (231kB) |
||
Text (BAB III)
Bab III - Kartika.pdf Restricted to Registered users only Download (229kB) |
||
Text (BAB IV)
Bab IV - Kartika.pdf Restricted to Registered users only Download (398kB) |
||
Text (BAB V)
Bab V - Kartika.pdf Restricted to Registered users only Download (127kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
Daftar Pustaka - Kartika.pdf Restricted to Registered users only Download (168kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
Lampiran - Kartika.pdf Restricted to Registered users only Download (147kB) |
Abstract
The purpose of this study is to examine and analyze the influence of country image, destination image and destination familiarity on visit intentions to South Korea with destination familiarity as a moderating variable. The data used in this study is the result of a questionnaire that was distributed directly in March 2021. Sampling was carried out through a purposive sampling method, where the researcher had set several criteria. There are 150 respondents in this study. This research method uses PLS-SEM with the help of SMART PLS. The results in this study indicate that country image, destination image and destination familiarity has a positive significant influence on intention to visit, as well as the moderating relationship between destination image and country image on intention to visit. The managerial implications suggest where innovations need to be improved that are more attractive and take advantage of the great potential of South Korea's image. For further research, researchers are advised to look at the variable intention to visit more broadly so that they can better observe and explore the problems that exist in South Korea. Keywords: Country Image, Destination Image, Destination Familiarity, Intention to Visit Tujuan dari penelitian ini adalah untuk menguji dan menganalisis pengaruh citra negara, citra destinasi dan keakraban destinasi terhadap niat berkunjung ke Korea Selatan dengan keakraban destinasi sebagai variabel moderasi. Data yang digunakan dalam penelitian ini adalah hasil kuesioner yang disebarkan langsung pada bulan Maret 2021. Pengambilan sampel dilakukan melalui metode purposive sampling, dimana peneliti telah menetapkan beberapa kriteria. Ada 150 responden dalam penelitian ini. Metode penelitian ini menggunakan PLS-SEM dengan bantuan SMART PLS. Hasil dalam penelitian ini menunjukkan bahwa citra negara, citra destinasi dan keakraban destinasi berpengaruh positif signifikan terhadap niat berkunjung, serta hubungan moderasi antara citra destinasi dan citra negara terhadap niat berkunjung. Implikasi manajerial menunjukkan di mana inovasi perlu ditingkatkan yang lebih menarik dan memanfaatkan potensi besar citra Korea Selatan. Untuk penelitian selanjutnya, peneliti disarankan untuk melihat variabel niat berkunjung lebih luas agar dapat lebih mengamati dan mendalami permasalahan yang ada di Korea Selatan. Kata kunci: Citra Negara, Citra Destinasi, Keakraban Destinasi, Niat Berkunjung
Actions (login required)
View Item |