PERANCANGAN INTERIOR PRESCHOOL TK FRIENDS DENGAN KONSEP INATURE DI BUMI SERPONG DAMAI (BSD)

AULIANTI, ASRI (2023) PERANCANGAN INTERIOR PRESCHOOL TK FRIENDS DENGAN KONSEP INATURE DI BUMI SERPONG DAMAI (BSD). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img] Text (COVER)
01 Cover.pdf

Download (329kB)
[img] Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf

Download (26kB)
[img] Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (39kB)
[img] Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)
[img] Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (2MB)
[img] Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (74kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (80kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (7MB)

Abstract

Preschool or preschool is a learning effort aimed at children aged zero to six years which is carried out through the provision of educational stimuli with the aim of assisting physical and spiritual growth and development so that children are ready to enter further education. Preschool needs a good place that can create a comfortable atmosphere and improve the quality of the child's learning process by prioritizing comfort, safety and health. A comfortable atmosphere in the context of preschool interior design is an atmosphere created from interior supporting elements. The method used in this research is descriptive qualitative. This design applies an analogical approach, namely analyzing shapes, especially natural objects to produce new forms that still have a visual resemblance to the object being analogized. From these results, the concept to be used is Modern INature, INature is the interaction of nature. The INature concept is expected to invite children's curiosity to interact and live side by side with other children in nature-based activities. Keywords: Preschool, Analogical Approach, INature, Interior Design Preschool atau Prasekolah adalah suatu upaya pembelajaran yang ditujukan bagi anak berusia nol sampai enam tahun yang dilakukan melalui pemberian rangsangan pendidikan dengan tujuan untuk membantu pertumbuhan dan perkembangan jasmani dan rohani agar anak memiliki kesiapan dalam memasuki pendidikan lebih lanjut. Preschool membutuhkan tempat yang baik yang dapat menciptakan suasana yang nyaman dan meningkatkan kualitas proses belajar anak dengan mengutamakan kenyamanan, keamanan dan kesehatan. Suasana yang nyaman dalam konteks desain interior preschool adalah suasana yang diciptakan dari elemen-elemen pendukung interior. Metode yang digunakan dalam penelitian ini adalah kualitatif deskriptif. Perancangan ini menerapkan pendekatan Analogis, yaitu menganalisis bentuk terutama objek alam untuk menghasilkan bentuk baru yang masih memiliki kemiripan visual dengan objek yang dianalogikan. Dari hasil tersebut makan konsep yang akan digunakan adalah Modern INature, INature adalah interact of nature . konsep INature ini diharapkan dapat mengundang rasa ingin tahu anak untuk berinteraksi dan hidup berdampingan dengan anak lainnya dalam aktivitas berbasis alam. Kata kunci : Preschool, Pendekatan Analogis, INature, Desain Interior

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FDSK/DI. 23 013
NIM/NIDN Creators: 41719010022
Uncontrolled Keywords: Preschool, Pendekatan Analogis, INature, Desain Interior
Subjects: 700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 720 Architecture/Arsitektur > 726 Buildings for Religious Architecture/Arsitektur Bangunan Keagamaan > 726.5 Church Architecture/Arsitektur Gereja > 726.51 Design, Decoration, Construction of Structural Elements/Desain, Dekorasi, Struktur
700 Arts/Seni, Seni Rupa, Kesenian > 740 Drawing and Decorative Art/Menggambar dan Seni Dekorasi > 747 Interior Decoration/Dekorasi Interior, Desain Interior
Divisions: Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Interior
Depositing User: CALVIN PRASETYO
Date Deposited: 20 Oct 2023 03:35
Last Modified: 20 Oct 2023 03:35
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/82913

Actions (login required)

View Item View Item