PENDAMPINGAN PERENCANAAN DAN PEMASARAN DIGITAL UMKM ROPANG BANG UBAY DI INSTAGRAM UNTUK MENINGKATKAN AWARENESS DAN PENJUALAN ( Periode Mei - Desember 2022 )

APRIANTO, FAJAR DWI (2023) PENDAMPINGAN PERENCANAAN DAN PEMASARAN DIGITAL UMKM ROPANG BANG UBAY DI INSTAGRAM UNTUK MENINGKATKAN AWARENESS DAN PENJUALAN ( Periode Mei - Desember 2022 ). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (COVER)
01 COVER.pdf

Download (409kB) | Preview
[img]
Preview
Text (ABSTRAK)
02 ABSTRAK.pdf

Download (92kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
03 BAB 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (202kB)
[img] Text (BAB II)
04 BAB 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (152kB)
[img] Text (BAB III)
05 BAB 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (479kB)
[img] Text (BAB IV)
06 BAB 4.pdf
Restricted to Registered users only

Download (241kB)
[img] Text (BAB V)
07 BAB 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (903kB)
[img] Text (BAB VI)
08 BAB 6.pdf
Restricted to Registered users only

Download (89kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
09 DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (132kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
10 LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (1MB)

Abstract

TAPN does community service, namely servants and teams accept problems in UMKM Ropang Bang Ubay as a business actor in the production process MSME partners do not have time to design content on social media and also branding products that want to be marketed through social media, so the TAPN team wants to do assistance to owners regarding content creation on social media and branding products to increase sales. Servants and the team provide clarity on plans for building branding products through social media to increase the amount of insight on social media and are encouraged by the existence of branding products to increase brand value in society which will have an impact on MSMEs who want the TAPN Team to help in the TAPN program so that they get wider marketing Again. The method used during mentoring is direct practice to MSME partners who want to be involved in activities in practice, namely doing product branding on product packaging by changing MSME product packaging by adding a brand in the product so that it differentiates from competitors and adds more value to the customer. After providing assistance to Ropang Bang Ubay UMKM owners, they can use Instagram ads as a means of content promotion that can improve performance on Instagram social media to reach a wider audience. The owner of the Ropang Bang Ubay MSME can produce the latest product packaging, starting from the design to the production site because the servant has provided contact with the packaging production site and the owner of the Ropang Bang Ubay MSME has agreed on a new product packaging price that does not cost too much the initial capital. Keywords: Product branding, Instagram, UMKM, Ropang Bang Ubay TAPN melakukan pengabdian kepada masyarakat, yaitu pengabdi dan tim menerima permasalahan dalam UMKM Ropang Bang Ubay sebagai pelaku usaha dalam proses produksi mitra UMKM tidak sempat untuk melakukan perancangan konten di sosial media dan juga produk branding yang ingin dipasarkan melalui sosial media dengan demikian tim TAPN ingin melakukan pendampingan kepada owner mengenai pembuatan konten di media sosial dan produk branding untuk menaikkan penjualan. Pengabdi dan tim memberikan kejelasan rencana untuk membangun produk branding melalui media sosial untuk menaikkan jumlah insight pada sosial media dan didorong dengan adanya produk branding untuk menaikkan nilai brand di masyarakat yang akan berdampak terhadap UMKM yang ingin Tim TAPN bantu dalam program TAPN supaya mendapatkan pemasaran lebih luas lagi. Metode yang digunakan pada saat pendampingan yaitu praktik langsung kepada mitra UMKM yang ingin dilibatkan kegiatan dalam praktik yaitu melakukan produk branding pada kemasan produk dengan mengubah kemasan produk UMKM dengan menambahkan brand di dalam produk supaya membedakan dari kompetitor serta menambah nilai lebih bagi customer. Setelah melakukan pendampingan pemilik UMKM Ropang Bang Ubay dapat menggunakan Instagram ads sebagai sarana promosi konten yang dapat meningkatkan performa pada sosial media Instagram untuk menjangkau audiens lebih luas lagi. Pemilik UMKM Ropang Bang Ubay dapat memproduksi kemasan produk terbaru mulai dari desain hingga tempat produksi karena pengabdi sudah memberikan kontak tempat produksi kemasan dan pemilik UMKM Ropang Bang Ubay sudah setuju dengan harga kemasan produk baru yang tidak terlalu memakan cost modal awal. Kata Kunci : Produk branding, Instagram, UMKM, Ropang Bang Ubay

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FK/KD. 23 022
Call Number: SK/45/23/018
NIM/NIDN Creators: 44519010009
Uncontrolled Keywords: Produk branding, Instagram, UMKM, Ropang Bang Ubay
Subjects: 100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 153 Conscious Mental Process and Intelligence/Intelegensia, Kecerdasan Proses Intelektual dan Mental > 153.6 Communication Psychology/Psikologi Komunikasi
300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi
Divisions: Fakultas Ilmu Komunikasi > Komunikasi Digital
Depositing User: Andriyani
Date Deposited: 14 Oct 2023 03:47
Last Modified: 14 Oct 2023 03:47
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/81459

Actions (login required)

View Item View Item