SEPTIANI, KRIS MONIKA (2023) KOMUNIKASI INTERNAL DAN GAYA MANAJEMEN KONFLIK ANTAR KARYAWAN ( Studi Kasus Pada PT. Linggar Bhakti Teknika ). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (COVER)
1. COVER.pdf Download (260kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. ABSTRAK.pdf Download (32kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
3. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (110kB) |
||
Text (BAB II)
4. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (289kB) |
||
Text (BAB III)
5. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (104kB) |
||
Text (BAB IV)
6. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (169kB) |
||
Text (BAB V)
7. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (22kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
8. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (216kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
9. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (313kB) |
Abstract
PT Linggar Bhakti Teknika is a company that focuses on the electrical sector, when looking for ways to overcome problems that need to be ensured the application of communication and the need for a conflict management style used in dealing with conflicts between employees that occur at PT Linggar Bhakti Teknika. This research uses the post positivism paradigm with descriptive qualitative methods. The data collection technique in this study used interviews with four speakers from PT Linggar Bhakti Teknika. The results of this study explain that the management strategy / conflict resolution carried out by the Supervisor is in accordance with several theories. Domination (Emphasis). In this case, the Supervisor forces the parties to the conflict to meet face to face. Compromise or Deliberation. This is done by listening to all the complaints of the warring parties and carrying out conflict resolution. Avoidance. In this case, the Supervisor together with the management of the company sets the latest rules based on the conflicts that occur. Conclusion: Management strategies are carried out in corporate conflict management through compromise and deliberation as in accordance with the theory of conflict management strategies, where conflict resolution on a small scale will be resolved immediately. In this case, the Supervisor calls the parties involved in the conflict, then asks the problem that occurs / finds the root of the problem through a meeting using compromise and deliberation. Keywords : Domination, Compromise, Avoidance, Management Strategy PT Linggar Bhakti Teknika adalah perusahaan yang berfokus pada bidang elektrikal, saat mencari cara untuk mengatasi masalah hal yang perlu dipastikan penerapan komunikasi dan perlunya gaya manajemen konflik yang digunakan dalam menangani konflik antar karyawan yang terjadi pada PT Linggar Bhakti Teknika. Penelitian ini menggunakan paradigm post positivism dengan metode kualitatif deskriptif. Teknik pengumpulan data dalam penelitian ini menggunakan wawancara terhadap empat narasumber dari PT Linggar Bhakti Teknika. Hasil penelitian ini menjelaskan Strategi manajemen/penyelesaian konflik yang dilakukan oleh Supervisor sudah sesuai dengan beberapa teori. Dominasi (Penekanan). Dalam hal ini, Supervisor memaksa pihak-pihak yang berkonflik untuk bertemu secara face to face. Kompromi atau Musyawarah. Hal ini dilakukan dengan mendengarkan semua keluhan pihak yang bertikai dan melakukan penyelesaian konflik. Penghindaran (Avoidance). Dalam hal ini, Supervisor bersama manajemen perusahaan menetapkan aturan terbaru berdasarkan konflik yang terjadi. Kesimpulan : Strategi manajemen yang dijalankan dalam manajemen konflik perusahaan melalui kompromi dan musyawarah sebagaimana sesuai dengan teori strategi manajemen konflik, di mana penyelesaian konflik dalam skala kecil akan langsung diselesaikan. Dalam hal ini, Supervisor memanggil pihak yang terlibat konflik, kemudian bertanya permasalahan yang terjadi/mencari akar permasalahan melalui rapat dengan menggunakan kompromi dan musyawarah. Kata kunci : Dominasi, Kompromi, Penghindaran, Strategi Manajemen
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
Call Number CD: | FK/PR. 23 109 |
Call Number: | SK/42/23/065 |
NIM/NIDN Creators: | 44216120125 |
Uncontrolled Keywords: | Dominasi, Kompromi, Penghindaran, Strategi Manajemen |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat 600 Technology/Teknologi > 650 Management, Public Relations, Business and Auxiliary Service/Manajemen, Hubungan Masyarakat, Bisnis dan Ilmu yang Berkaitan > 659 Advertising and Public Relations/Periklanan, Reklame, Pariwara, Iklan, Sponsor, Humas, Hubungan Masyarakat > 659.2 Public Relations/Hubungan Masyarakat |
Divisions: | Fakultas Ilmu Komunikasi > Hubungan Masyarakat |
Depositing User: | Annas Tsabatulloh |
Date Deposited: | 14 Sep 2023 06:37 |
Last Modified: | 14 Sep 2023 06:37 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/80688 |
Actions (login required)
View Item |