PERANCANGAN ULANG LOGO KOMUNITAS INNOVANATION

FEBRIAWAN, BAGAS KUSUMA (2021) PERANCANGAN ULANG LOGO KOMUNITAS INNOVANATION. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
cover.pdf

Download (85kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
Bab I.pdf
Restricted to Registered users only

Download (76kB)
[img] Text (BAB II)
Bab II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (134kB)
[img] Text (BAB III)
Bab III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (284kB)
[img] Text (BAB IV)
Bab IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (511kB)
[img] Text (BAB V)
BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (138kB)
[img] Text (BAB VI)
BAB VI.pdf
Restricted to Registered users only

Download (25kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (29kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (269kB)

Abstract

In a community, having one thing that is very important so that a communitybecomes very well known, which must be owned by the founder of the community or agreement within the community itself in building a community is a logo, to be a differentiator between one community and another. By using a qualitative methodthat aims to analyze branding in the INNOVANATION community. This qualitative research is flexible and changes according to field conditions, unlike quantitative research research designs which are fixed, standardized, and do not change. So the discussion in this design is more about knowing how the rebranding process in the INNOVANATION community is. Keywords: Rebranding, Community, INNOVATION. Dalam sebuah komunitas, memiliki salah satu hal sangat penting agar sebuah komunitas menjadi sangat dikenali, yang harus di miliki oleh pendiri komunitas ataupun kesepakatan didalam komunitas itu sendiri dalam membangun komunitasnya tersebut adalah sebuah logo, untuk menjadi pembeda antara komunitas satu dengan komunitas yang lainnya. Dengan menggunakan metode kualitatif yang bertujuan untuk menganalisa tentang branding pada komunitas INNOVANATION. Penelitian kualitatif ini bersifat fleksibel dan berubah-ubah sesuai dengan kondisi lapangan, tidak seperti desain riset penelitian kuantitatif yangbersifat tetap, baku, dan tidak berubahubah. Maka pembahasan dalam perancanganini lebih kepada mengetahui bagaimana proses perancangan ulang pada komunitasINNOVANATION. Kata kunci : Perancangan ulang, Komunitas, INNOVANATION.

Item Type: Thesis (S1)
NIM/NIDN Creators: 42316010029
Uncontrolled Keywords: Perancangan ulang, Komunitas, INNOVANATION.
Subjects: 600 Technology/Teknologi > 680 Manufacture For Specific Uses/Industri Pembuatan produk untuk penggunaan tertentu
600 Technology/Teknologi > 680 Manufacture For Specific Uses/Industri Pembuatan produk untuk penggunaan tertentu > 680.1-680.9 Standard Subdivisions of Manufacture For Specific Uses/Subdivisi Standar Dari Industri Pembuatan Produk Untuk Penggunaan Tertentu
Divisions: Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 23 Jun 2023 08:56
Last Modified: 23 Jun 2023 08:56
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/78428

Actions (login required)

View Item View Item