AMBI, RISNANDAR (2021) PERANCANGAN DESAIN VISUAL PADA T-SHIRT KOMUNITAS MOTOR KLX. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
COVER.pdf Download (434kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
Bab I.pdf Restricted to Registered users only Download (74kB) |
||
Text (BAB II)
Bab II.pdf Restricted to Registered users only Download (158kB) |
||
Text (BAB III)
Bab III.pdf Restricted to Registered users only Download (37kB) |
||
Text (BAB IV)
Bab IV.pdf Restricted to Registered users only Download (521kB) |
||
Text (BAB V)
Bab V.pdf Restricted to Registered users only Download (342kB) |
||
Text (BAB VI)
Bab VI.pdf Restricted to Registered users only Download (25kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (28kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (569kB) |
Abstract
This design aims to provide communication and information from the advantages of the klx motorcycle community through a visual design approach on t-shirts. The media chosen in this design is t-shirts and raises the theme of transition from grasshoppers to the shape of klx motorbikes in general, as well as the media t-shirts which are expected to be in accordance with the target klx motorcycle consumers by using it during indoor/outdoor events such as touring, fun gatering and other gatherings that this tshirt is expected to wear While the concept in this plan is the visual design which is used as the main work of the author's design and also as a persuasive tool in providing information and related visuals that are designed and typography according to the name of the community, namely Movement Rangers. Keywords: Visual design, KLX motorcycle community, Movement Rangers Perancangan ini bertujuan untuk memberikan komunikasi dan informasi dari keunggulan komunitas motor klx melalui pendekatan melalui desain visual pada tshirt, Media yang dipilih dalam perancangan ini ialah Tshirt dan mengangkat tema transisi dari binatang belalang dengan bentuk motor klx pada umumnya, serta dengan medianya tshirt yang diharapkan sesuai dengan target konsumen komunitas motor klx dengan terpakainya disaat acara baik indoor/outdoor seperti touring, fun gatering dan pertemuan lainnya yang diharapkan tshirt ini untuk dipakai. Sedangkan konsep pada perancangan ini difokuskan pada desain visualnya yang digunakan sebagai karya utama dari perancangan penulis dan juga sebagai alat persuasif dalam memberikan informasi dan khas terkait visual yang dirancang serta typography yang sesuai dengan nama komunitasnya yaitu Movement Rangers. Kata kunci : Desain visual, komunitas motor KLX, Movement Rangers
Item Type: | Thesis (S1) |
---|---|
NIM/NIDN Creators: | 42315010021 |
Uncontrolled Keywords: | Desain visual, komunitas motor KLX, Movement Rangers |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 670 Manufacturing/Manufaktur, Pabrik-pabrik > 677 Textiles/Teknologi Tekstil 600 Technology/Teknologi > 680 Manufacture For Specific Uses/Industri Pembuatan produk untuk penggunaan tertentu 600 Technology/Teknologi > 680 Manufacture For Specific Uses/Industri Pembuatan produk untuk penggunaan tertentu > 680.1-680.9 Standard Subdivisions of Manufacture For Specific Uses/Subdivisi Standar Dari Industri Pembuatan Produk Untuk Penggunaan Tertentu |
Divisions: | Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual |
Depositing User: | ADELINA HASNA SETIAWATI |
Date Deposited: | 23 Jun 2023 08:04 |
Last Modified: | 23 Jun 2023 08:19 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/78426 |
Actions (login required)
View Item |