VISUAL FOTOGRAFI SOCIUS COFFE HOUSE SEBAGAI STRATEGI PROMOSI

ABDULLAH, ABI WISNU (2021) VISUAL FOTOGRAFI SOCIUS COFFE HOUSE SEBAGAI STRATEGI PROMOSI. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
1. Cover.pdf

Download (612kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
2. BAB I.pdf
Restricted to Registered users only

Download (129kB)
[img] Text (BAB II)
3. BAB II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (237kB)
[img] Text (BAB III)
4. BAB III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (148kB)
[img] Text (BAB IV)
5. BAB IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (730kB)
[img] Text (BAB V)
6. BAB V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (288kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
7. DAFTAR PUSTAKA.pdf
Restricted to Registered users only

Download (116kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
8. LAMPIRAN.pdf
Restricted to Registered users only

Download (294kB)

Abstract

The spread of the Corona Virus in Indonesia has made various sectors experience a decline in terms of income. The formulation of new strategies began to emerge in order to maintain financial stability. Socius Coffee House is one of the companies affected by the spread of the Corona Virus. The rapid spread of the virus is a factor that causes people to be afraid to travel. This phenomenon makes the writer realize that making a new strategy is the key to a disaster that is experienced. Therefore, the author tries to design a new promotional media, namely Digital Book. Through the media of Photography, the author tries to show and convey the advantages of a product and facilities that Socius has during a pandemic to the public/consumers. So, the public / consumers still believe and will continue to buy products from Socius Coffee House even in the midst of the Covid-19 pandemic. Keywords ; Digital Book, Photography, Promotion Penyebaran Virus Corona di Indonesia membuat berbagai sektor mengalami penurunan dalam segi pendapatan. Penyusunan strategi baru mulai bermunculan demi menjaga kestabilan dalam segi finansial. Socius Coffee House menjadi salah satu perusahaan yang terkena dampak dari penyebaran Virus Corona. Penyebaran virus yang sangat cepat menjadi faktor yang menyebabkan orang takut untuk berpergian. Fenomena ini membuat penulis menyadari bahwa membuat strategi baru menjadi kunci dari sebuah musibah yang dialami. Oleh karena itu penulis mencoba untuk merancang sebuah media promosi baru yaitu Digital Book. Melalui media Fotografi, penulis berusaha menunjukkan dan menyampaikan keunggulan dari sebuah produk dan fasilitas yang Socius miliki saat pandemi kepada masyarakat/konsumen. Sehingga, masyarakat/ konsumen tetap percaya dan akan tetap membeli produk dari Socius Coffee House walaupun di tengah pandemi Covid-19. Kata Kunci ; Digital Book, Fotografi, Promosi

Item Type: Thesis (S1)
NIM/NIDN Creators: 42315010070
Uncontrolled Keywords: Digital Book, Fotografi, Promosi
Subjects: 600 Technology/Teknologi > 680 Manufacture For Specific Uses/Industri Pembuatan produk untuk penggunaan tertentu
600 Technology/Teknologi > 680 Manufacture For Specific Uses/Industri Pembuatan produk untuk penggunaan tertentu > 680.1-680.9 Standard Subdivisions of Manufacture For Specific Uses/Subdivisi Standar Dari Industri Pembuatan Produk Untuk Penggunaan Tertentu
Divisions: Fakultas Desain dan Seni Kreatif > Desain Komunikasi Visual
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 23 Jun 2023 07:37
Last Modified: 23 Jun 2023 08:25
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/78423

Actions (login required)

View Item View Item