PANGESTU, RAFI BUDI (2020) PENGARUH PROMOSI REUSABLE CUP DI OFFICIAL ACCOUNT LINE STARUCKS TERHADAP MINAT BELI KONSMEN (Studi Eksplanatif Kuantitatif Terhadap Pengguna LINE Dan Pengunjung Starbucks Ranch Market). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
COVER.pdf Download (716kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
BAB I-dikonversi.pdf Restricted to Registered users only Download (478kB) |
||
Text (BAB II)
BAB II-dikonversi.pdf Restricted to Registered users only Download (333kB) |
||
Text (BAB III)
BAB III-dikonversi.pdf Restricted to Registered users only Download (332kB) |
||
Text (BAB IV)
BAB IV-dikonversi.pdf Restricted to Registered users only Download (542kB) |
||
Text (BAB V)
BAB V-dikonversi.pdf Restricted to Registered users only Download (112kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
DAFTAR PUSTAKA-dikonversi.pdf Restricted to Registered users only Download (139kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
DAFTAR LAMPIRAN-dikonversi.pdf Restricted to Registered users only Download (293kB) |
Abstract
With the development of technology as it is today, people inevitably have to follow technological developments in getting information or entertainment that is integrated in the communication media, especially new media. This is shown by the data that shows the number of Indonesian people who use online media or the internet. One of them is currently on the rise and many users are, the Instant Messanging (IM) LINE application. Aside from being a media connecting individuals with one another, this Instant Messanging application also has a function as a business media. One company that uses LINE as a promotional medium is Starbucks. Reusable Cup products that come from waste that is recycled into a tumbler that can be used and the price is only 75K. By buying a reusable cup, consumers get free Caffe Latte and Coffee Frappuccino drinks. This promotion is distributed through the LINE application media. The theory used to analyze is the AISAS theory. This study uses quantitative methods, by collecting data through questionnaires to Starbucks Ranch Market visitors who were selected as a sample of 75 people through random sampling. Based on these results, the effect of reusable cup promotion on Starbucks LINE official account on consumer buying interest that Anova obtained reusable cup promotion variable sig value of 0,000, then compared with a probability of 0.05, F count: 17,300> F table: 4.40 and at α = 10 %, then the decision is rejected H0 means that there is an influence of the Reusable Cup promotion in LINE Starbucks Official Account on consumer buying interest of 19.2%, while 80.3% is influenced by other factors not mentioned in this study Ho is rejected and Ha is accepted . Keywords: Promotion, Purchase Interest, Reusable Cup, Instant meessanging Dengan seiring perkembangan teknologi seperti sekarang ini, masyarakat mau tidak mau harus mengikuti perkembangan teknologi dalam mendapatkan informasi atau hiburan yang terintegrasi dalam media komunikasi khususnya new media. Hal ini ditunjukan oleh data yang menunjukan banyaknya masyarakat indonesia yang menggunakan media online atau internet. Salah satunya yang saat ini sedang naik dan banyak penggunanya adalah, aplikasi Instan Messanging (IM) LINE. Selain sebagai media penghubung individu satu dengan yang lainnya, aplikasi Instan Messanging ini juga memliki fungsi sebagai media bisnis. Salah satu perusahaan yang menjadikan LINE sebagai media promosi adalah Starbucks. Reusable Cup produk yang berasal dari limbah yang didaur ulang menjadi tumbler yang dapat digunakan serta harganya hanya 75K. Dengan membeli reusable cup konsumen mendapatkan free minuman Caffe Latte dan Coffee Frappuccino. Promosi ini disebarkan melalui media aplikasi LINE. Teori yang digunakan untuk menganalisis adalah Teori AISAS. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif, dengan pengumpulan data melalui penyebaran kuesioner kepada pengunjung Starbucks Ranch Market yang terpilih menjadi sampel berjumlah 75 orang melalui random sampling. Beradasarkan hasil ini, pengaruh promosi reusable cup di official account LINE Starbucks terhadap minat beli konsumen bahwa Anova diperoleh variabel Promosi reusable cup nilai sig 0,000, kemudian dibandingkan dengan probalitas 0,05, F hitung : 17,300 > F tabel : 4.40 dan pada α = 10 %, maka keputusannya adalah H0 ditolak artinya ada pengaruh pengaruh promosi Reusable Cup di Official Account LINE Starbucks terhadap minat beli konsumen sebesar 19,2%, sedangkan 80,3% dipengaruhi oleh faktor lain yang tidak disebutkan dalam penelitian ini Ho ini ditolak dan Ha diterima. Kata Kunci : Promosi, Minat Beli, Reusable Cup, Instan meessanging
Actions (login required)
View Item |