SATWIKO, ARYO WIDYO (2021) PERANCANGAN INTERIOR MALANG CREATIVE CENTER DENGAN KONSEP MODERN MILENNIAL OPTIMISM. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. COVER.pdf Download (821kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
2. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (432kB) |
||
Text (BAB II)
3. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
||
Text (BAB III)
4. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (877kB) |
||
Text (BAB IV)
5. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (776kB) |
||
Text (BAB V)
6. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (347kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
7. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (308kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
8. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (5MB) |
Abstract
Malang is the second most populous city in East Java. In the current industrial era 4.0, the creative economy is very influential in advancing the name of Indonesia to compete in the global arena. The final assignment with the title "Malang Creative Center Interior Design with Modern Millennial Optimism Concept" has a problem formulation on how to design Malang Creative Center interior that can display the aesthetics of the space as part of service for the convenience of users in the current era which is supported by the functionality of existing activities. The purpose of this thesis is to be able to make Malang Creative Center users feel comfortable especially in terms of psychology and can carry out activities more effectively. This final project uses data collection techniques through observation, interviews, and literature study. Data will be analyzed and continued with interior design methods at Malang Creative Center. Based on the data analysis, in designing the interior of Malang Creative Center, a new design concept that combines modern industrial concepts with the New Age Zen style is needed. By applying the merger of these concepts can have a positive psychological impact for Malang Creative Center users. Keywords: interior design, creative center, modern, malang Kota Malang merupakan kota terpadat nomor dua di Jawa Timur. Dalam era industri 4.0 saat ini, ekonomi kreatif sangat berpengaruh memajukan nama Indonesia untuk bersaing di kancah global. Tugas akhir dengan judul “Perancangan Interior Malang Creative Center Dengan Konsep Modern Millennial Optimism” ini memiliki rumusan masalah bagaimana merancang interior Malang Creative Center yang dapat menampilkan estetika ruang sebagai bagian pelayanan untuk kenyamanan pengguna di era saat ini yang didukung fungsionalitas akan kegiatan yang ada. Tujuan dari penulisan tugas akhir ini adalah dapat membuat pengguna Malang Creative Center merasa nyaman khususnya dari aspek psikologi dan dapat melakukan aktivitas dengan lebih efektif. Penyusunan tugas akhir ini menggunakan teknik pengumpulan data melalui observasi, wawancara, dan studi pustaka. Data akan dianalisa dan dilanjutkan dengan metode perancangan interior pada Malang Creative Center. Berdasarkan analisa data yang dilakukan, dalam merancang interior Malang Creative Center diperlukan sebuah konsep desain baru yang menggabungkan konsep modern industrial dengan gaya New Age Zen. Dengan mengaplikasikan penggabungan konsep tersebut dapat memberikan dampak psikologis yang positif bagi pengguna Malang Creative Center. Kata Kunci: desain interior, pusat kreatif, modern, malang
Actions (login required)
View Item |