FADHILLAH, RAVI AZMI (2020) PERANCANGAN IDENTITAS VISUAL TAKASIHMURAH. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. cover (1).pdf Download (244kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
2. Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (149kB) |
||
Text (BAB II)
3. Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (233kB) |
||
Text (BAB III)
4. Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (298kB) |
||
Text (BAB IV)
5. Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (2MB) |
||
Text (BAB V)
6. Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (868kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
7. Kepustakaan.pdf Restricted to Registered users only Download (51kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
8. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (152kB) |
Abstract
In making culinary business, one of the most important things to make a culinary effort to be better known and preferred, which must be owned by businessmen in starting the culinary business is a visual identity, to make a dumble between the culinary with one other culinary. Takasihmurah packed in the concept of “street food” with the tool of the tool in the form of a large-wheel box, which is made to place to cook, by eating the typically served with Japanese culture. The lack of application of the visual identity of Japanese culinary business of other Takasihmurah,the company can not explain the characteristic of the Japanese culinary effort visually, so that it still lacks the characteristic of the culinary efforts of the Japanese Takasihmurah. The purpose of this design to compromise a strong and intresting concept and characteristic, and can be a differentiator with other Japanese culinary efforts. For that in this design used qualitative method with data collection obtained from interviews against owner Takasihmurah, and observation at Takasihmurah Japanese culinary business place, to strengthen the results of the design of visual identity. From the data collection results, the design of the visual identity of the Japanese culinary Takasihmurah, with the main media Graphic Standard Manual in order to explain the characteristics or Takasihmurah identity, and the public can get to know the brand of Takasihmurah and improve the image on the consumer. Keywords : Takasihmurah, Visual Identity, Logo Dalam membuat usaha kuliner, salah satu hal terpenting agar sebuah usaha kuliner menjadi lebih dikenal dan disukai, yang harus di miliki oleh pebisnis dalam memulai usaha kuliner tersebut adalah suatu identitas visual, untuk menjadi pembeda antara kuliner yang satu dengan kuliner yang lainnya. Takasihmurah dikemas dalam konsep “Street Food” dengan tatanan alat yang berupa kotak besar beroda empat, yang dijadikan tempat untuk memasak, dengan cara makan yang disajikan khas dengan budaya Jepang. Kurangnya pengaplikasian pada identitas visual usaha kuliner Jepang Takasihmurah lainnya, yaitu perusahaan belum dapat menjelaskan ciri khas pada usaha kuliner Jepang secara visual, sehingga masih kurang menunjukkan ciri khas dari usaha kuliner Jepang Takasihmurah. Tujuan dari perancangan ini untuk mencipatakan suatu konsep dan karakteristik yang kuat dan menarik, dan dapat menjadi pembeda dengan usaha kuliner Jepang lainnya. Untuk itu dalam perancangan ini digunakan metode kualitatif dengan pengumpulan data yang diperoleh dari wawancara terhadap owner Takasihmurah, dan observasi pada tempat usaha kuliner Jepang Takasihmurah, guna untuk memperkuat hasil dari perancangan identitas visual. Dari hasil pengumpulan data, perancangan identitas visual usaha kuiner Jepang Takasihmurah dengan media utama Graphic Standard Manual agar dapat menjelaskan ciri khas atau identitas Takasihmurah, dan masyarakat dapat mengenal brand dari Takasihmurah dan meningkatkan citra pada konsumen. Kata kunci : Takasihmurah, Identitas visual, Logo
Actions (login required)
View Item |