MENTARI, RISKA (2020) TEKNIK ANNOUNCER DALAM PROGRAM AKADEMI YOUTUBER CILIK SD BUDI MULIA CILEDUG. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 COVER.pdf Download (357kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02 BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (91kB) |
||
Text (BAB II)
03 BAB 2.pdf Restricted to Registered users only Download (184kB) |
||
Text (BAB III)
04 BAB 3.pdf Restricted to Registered users only Download (115kB) |
||
Text (BAB IV)
05 BAB 4.pdf Restricted to Registered users only Download (97kB) |
||
Text (BAB V)
06 BAB 5.pdf Restricted to Registered users only Download (238kB) |
||
Text (BAB VI)
07 BAB 6.pdf Restricted to Registered users only Download (21kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (19kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
Abstract
To be a Youtuber for the students in the elementary level has a positive effect in the children psychology development especially for them who’s addicted with the gadget. The students can develop their talent in a positive activity. Activity that’s affiliated with Youtuber kid is rarely to be found. Most of Indonesian children are tended just to be a consumer or passive participant in the technology development, especially in the digital announcer. The focus taken by author in this activity was giving a knowledge for the participants about to be an announcer in delivering their video content through online seminar and workshop in the 5th grade Budi Mulia Elementary School with 4 students as participants. The role taken by author during the activity was a technique as an announcer focusing on the method of being a good Youtube video content announcer by full filling 4 aspects, there are ideas communication, fluent speech, expression utilization, and smooth breathing. The activities were conducted from 5 August 2020 to 2 September 2020. The results achieved from the activities were the students, as participants, could possess comprehensive knowledge in delivering video content properly and they could broadcast their content video in the Youtube channel. Keywords: Elementary school, seminar and workshop, announcer, Youtuber, Youtuber Kid. Menjadi seorang Youtuber khususnya untuk siswa-siswi sekolah dasar dapat berdampak positif pada perkembangan anak secara psikologis khususnya bagi yang adiktif terhadap gawai. Mereka mampu menyalurkan minat dan bakatnya untuk sebuah kegiatan positif yang juga bermanfaat. Kegiatan pelatihan yang berafilias tentang Youtuber cilik masih sedikit. Anak-anak Indonesia cenderung menjadi konsumen atau peserta pasif dalam perkembangan teknologi khususnya Announcer digital. Fokus yang diambil oleh tim pelaksana dalam kegiatan ini adalah membagikan ilmu dan materi tentang menjadi seorang Announcer bagi para peserta dalam membawakan konten video di Youtube melalui kegiatan seminar dan workshop secara daring di kelas 5 SD Budi Mulia Ciledug dengan jumlah peserta 4 orang. Peran yang diambil oleh tim pelaksana pada saat kegiatan yaitu teknik sebagai seorang Announcer yang menitik beratkan pada cara dan metode menjadi seorang anouncer konten video Youtube yang baik dengan memenuhi 4 aspek yaitu komunikasi gagasan, bicara lancar, pemanfaatan perangkat ekspresi, dan nafas yang lancar. Kegiatan ini berlangsung pada tanggal 5 Agustus sampai dengan 2 September 2020. Hasil yang telah dicapai dalam kegiatan ini yaitu siswa – siswi mampu memiliki pemahaman yang komprehensif untuk membawakan konten video dengan baik dan menyiarkan konten ke kanal Youtube. Kata Kunci: Sekolah Dasar, Seminar dan Workshop, Announcer, Youtube, Youtuber Cilik
Actions (login required)
View Item |