RANIAH, ATHAYA (2020) PENGGUNAAN MEDIA SOSIAL INSTAGRAM @HAPPYMAYBANKERS SEBAGAI MEDIA INFORMASI BAGI KARYAWAN PT. BANK MAYBANK INDONESIA TBK. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. Cover.pdf Download (18kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. Abstrak.pdf Download (21kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
3. Surat Pernyataan.pdf Download (92kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
4. lembar persetujuan skripsi.pdf Download (383kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
5. Kata Pengantar.pdf Download (92kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
6. DAFTAR ISI.pdf Download (94kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
7. DAFTAR GAMBAR.pdf Download (86kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
10. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (371kB) |
||
Text (BAB II)
11. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (277kB) |
||
Text (BAB III)
12. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (235kB) |
||
Text (BAB IV)
13. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
14. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (90kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
15. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (89kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
16. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (432kB) |
Abstract
The use of media is caused by the needs arising from the social and psychological environment, and the audience uses the media to satisfy their needs. Communication through cyberspace using social media, especially Instagram, not only appeals to the user community, but also can make internal communication for organizations occur. In its implementation, PT. Bank Maybank Indonesia Tbk uses the social media Instagram @happymaybankers as an information medium to deliver information related to the activities carried out by the company This research was conducted to find out how the use of Instagram @happymaybankers social media as information media especially for employees of PT Bank Maybank Indonesia Tbk by using the concept of Cyber PR in Bob Julius Onggo's book, Cyber PR. This research uses a qualitative approach with descriptive research type. The research method used is descriptive qualitative by conducting in-depth interviews with key informants and informants. The results of this study discuss the use of Instagram @happymaybankers social media as information media such as the identification of the problems being made, motives or reasons for using Instagram @happymaybankers social media, information available on Instagram @happymaybankers social media and the benefits of using Instagram @happymaybankers social media as information media. Thus the researchers were able to obtain a picture of the use of Instagram @happymaybankers social media among PT Bank Maybank Indonesia Tbk employees. This study concludes that the use of social media Instagram as an information media is the right choice and is more efficient compared to other media in terms of cost and time. Social media provides benefits for companies and employees. And the goals expected by the company can be realized properly Keywords: Social Media, Information, Instagram Penggunaan media disebabkan oleh adanya kebutuhan yang timbul dari lingkungan sosial dan psikologis, dan khalayak menggunakan media untuk memuaskan kebutuhannya. Komunikasi melalui dunia maya menggunakan media sosial khususnya Instagram, tidak hanya menarik bagi masyarakat penggunanya saja, tetapi juga dapat membuat komunikasi internal bagi organisasi terjadi.. Dalam implementasinya, PT. Bank Maybank Indonesia Tbk menggunakan media sosial Instagram @happymaybankers sebagai media informasi untuk menyampaikan informasi yang berkaitan dengan kegiatan yang dilakukan perusahaan. Penelitian ini dilakukan untuk mengetahui bagaimana penggunaan media sosial Instagram @happymaybankers sebagai media informasi khususnya unuk karyawan PT Bank Maybank Indonesia Tbk dengan menggunakan konsep Cyber PR yang ada di dalam buku Bob Julius Onggo yaitu Cyber PR. Penelitian ini menggunakan pendekatan kualitatif dengan tipe penelitian deksriptif. Metode penelitian yang digunakan adalah deskriptif kualitatif dengan melakukan wawancara mendalam kepada narasumber. Hasil penelitian ini membahas mengenai penggunaan media sosial Instagram @happymaybankers sebagai media informasi seperti identifikasi masalah yang dilakukan, motif atau alasan dari penggunaan media sosial Instagram @happymaybankers, informasi yang ada pada media sosial Instagram @happymaybankers dan manfaat dari penggunaan media sosial Instagram @happymaybankers sebagai media informasi. Dengan demikian peneliti mampu, memperoleh gambaran mengenai penggunaan media sosial Instagram @happymaybankers di kalangan karyawan PT Bank Maybank Indonesia Tbk. Penelitian ini menyimpulkan bahwa penggunaan media sosial Instagram sebagai media informasi merupakan pilihan yang tepat dan lebih efisien dibandingkan dengan media yang lain dari segi biaya dan waktu. Media sosial memberikan manfaat bagi perusahaan maupun karyawan. Dan tujuan yang diharapkan oleh perusahaan dapat terealisasikan dengan baik Kata kunci : Media Sosial, Informasi, Instagram
Actions (login required)
View Item |