AL~BAB, ULUL (2022) ANALISIS RESEPSI MAHASISWA TERHADAP KONTEN CREATIVE TIPS FOTO TIK TOK @sofyansap. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. cover.pdf Download (478kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
2. abstrak.pdf Download (174kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
3. bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (183kB) |
||
Text (BAB II)
4. bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (221kB) |
||
Text (BAB III)
5. bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (214kB) |
||
Text (BAB IV)
6. bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (797kB) |
||
Text (BAB V)
7. bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (167kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
8. daftar pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (151kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
9. lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (418kB) |
Abstract
Tik Tok app for making short videos. This can encourage one's creativity to make short videos as good as possible and attract the attention of many people. However, most people use the Tik Tok application to make videos with user creativity. The amount of new and extensive education obtained. This research is focused on How is the Reception of Broadcasting Students at Mercu Buana University Jakarta on the Creative Tips Photo Content of Tik Tok @sofyansap?”. This research is a reception analysis study using qualitative research methods and using communication theory through new media. The subjects in this study are active broadcasting audiences who watch Tik Tok @sofyansap content. Data was collected through interviews. The results of this study are 4 informants are in a dominant hegemonic position, 1 point is in a negotiating position, and there are no informants in an opposition position. This shows that @sofyansap's Tik tok content gets a dominant meaning and the audience fully accepts the Tips and Tricks contained in @sofyansap's Tik tok content. Keywords: Reception Analysis, @sofyansap Aplikasi Tik Tok untuk membuat video pendek. Hal ini bisa mendorong kreativitas seseorang untuk membuat video pendek sebagus mungkin dan menarik perhatian banyak orang. Namun sebagian banyak orang menggunakan aplikasi Tik Tok untuk membuat video dengan kreatifitas pengguna. Banyaknya edukasi baru dan luas yang didapatkan. Penelitian ini difokuskan Bagaimana Resepsi Mahasiswa Broadcasting Universitas Mercu Buana Jakarta terhadap Konten Creative Tips Foto Tik Tok @sofyansap?”. Penelitian ini merupakan kajian analisis resepsi dengan menggunakan metode penelitian kualitatif dan menggunakan teori komunikasi melalui media baru. Subjek dalam penelitian ini merupakan khalayak aktif broadcasting yang menonton konten Tik Tok @sofyansap. Pengumpulan data dilakukan melalui wawancara. Hasil dari penelitian ini yaitu 4 informan berada di posisi hegemoni dominan, 1 poin di posisi negosiasi, dan tidak ada informan di posisi oposisi. Hal ini menunjukkan bahwa konten Tik tok @sofyansap mendapat pemaknaan dominan dan khalayak menerima secara penuh Tips dan Trik yang terdapat pada konten Tik tok @sofyansap. Kata kunci: Analisis Resepsi, @sofyansap
Actions (login required)
View Item |