QORIAH, NURUL (2020) OPINI MASYARAKAT MENGENAI STEREOTIP TERHADAP BUDAYA MINANG DALAM FILM “LOVE FOR SALE 2 “. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. HALAMAN JUDUL.pdf Download (247kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
04. ABSTRAK.pdf Download (237kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
02. LEMBAR PERNYATAAN MAHASISWA.pdf Download (149kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
03. LEMBAR PENGESAHAN.pdf Download (205kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
05. KATA PENGANTAR.pdf Download (254kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
06. DAFTAR ISI.pdf Download (213kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR TABEL)
07. DAFTAR TABEL.pdf Download (205kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
08. DAFTAR GAMBAR.pdf Download (205kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
09. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (432kB) |
||
Text (BAB II)
10. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (518kB) |
||
Text (BAB III)
11. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (352kB) |
||
Text (BAB IV)
12. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (657kB) |
||
Text (BAB V)
13. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (208kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
14. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (212kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
15. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (313kB) |
Abstract
Until now, human thought about a tribe, race, even religion is still classified as stereotyped. Not only Minang culture, even other cultures also have their own stereotypes. Therefore, everything in this world must already have their own views, or the term is stereotyped inherent in each of them. Stereotype is a person's view of a culture that can only be seen from other people without their personal experience directly and believed by other groups, so that it becomes a generalized public opinion. The purpose of this research is to find out public opinion about Minang cultural stereotypes in the film Love For Sale. This type of research is qualitative descriptive type and uses the Stuart Hall reception analysis method. This research uses reference books that discuss communication science, film, reception analysis, and books that discuss stereotypes in culture. The results obtained from this study are the stereotypes in the film Love For Sale 2 show the truth with the stereotypes in the real Minang culture and give reasons for stereotypes in Minang culture, so that other groups do not always have negative prejudices against Minang culture. Keyword: opinion, culture, film, love for sale 2 Sampai sekarang ini, pemikiran manusia tentang suatu suku, ras, bahkan agama masih tergolong stereotip. Tidak hanya budaya Minang, bahkan budaya lain pun juga memiliki stereotip masing-masing. Maka dari itu, setiap apa yang ada di dunia ini pasti sudah memiliki pandangannua masing-masing, atau istilahnya stereotip yang melekat pada dirinya masing-masing. Stereotip adalah pandangan seseorang terhadap suatu kebudayaan yang hanya dapat dilihat dari orang lain tanpa dari pengalaman pribadinya secara langsung dan diyakini oleh kelompok lainnya, sehingga menjadi opini publik yang bersifat generalisir. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui opini masyarakat mengenai stereotip budaya Minang dalam film Love For Sale. Jenis penelitian ini adalah kualitatif dengan tipe deskriptif dan menggunakan metode analisis resepsi Stuart Hall. Penelitian ini menggunakan referensi buku yang membahas mengenai ilmu komunikasi, perfilman, analisis resepsi hingga buku-buku yang membahas tentang stereotip dalam kebudayaan. Hasil yang diperoleh dari penelitian ini adalah stereotip di dalam film Love For Sale 2 memperlihatkan kebenaran dengan adanya stereotip dalam budaya Minang yang sesungguhnya serta memberi alasan mengenai stereotip dalam budaya Minang, sehingga kelompok lain tidak selalu berprasangka negatif terhadap budaya Minang. Kata Kunci : Opini, Budaya, Film, Love For Sale 2
Actions (login required)
View Item |