ANALISIS PERBANDINGAN TORSI DAN DAYA PADA PENGGUNAAN BUSI STANDAR DAN IRIDIUM MOTOR HONDA CRF 150 L DENGAN ALAT CASING DYNOTEST

LEBANG, EXSELLANDRO (2020) ANALISIS PERBANDINGAN TORSI DAN DAYA PADA PENGGUNAAN BUSI STANDAR DAN IRIDIUM MOTOR HONDA CRF 150 L DENGAN ALAT CASING DYNOTEST. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.

[img]
Preview
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf

Download (365kB) | Preview
[img] Text (BAB I)
02 Bab 1.pdf
Restricted to Registered users only

Download (33kB)
[img] Text (BAB II)
03 Bab 2.pdf
Restricted to Registered users only

Download (319kB)
[img] Text (BAB III)
04 Bab 3.pdf
Restricted to Registered users only

Download (341kB)
[img] Text (BAB IV)
05 Bab 4.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (177kB)
[img] Text (BAB V)
06 Bab 5.pdf
Restricted to Registered users only

Download (46kB)
[img] Text (DAFTAR PUSTAKA)
07 Daftar Pustaka.pdf
Restricted to Registered users only

Download (111kB)
[img] Text (LAMPIRAN)
08 Lampiran.pdf
Restricted to Registered users only

Download (821kB)

Abstract

In the motorcycle ignition system The spark is an important role.The spark plugs serve to sprinkle the sparks necessary to burn the fuel mixture with the compressed air.The aim of the study is to know the ratio of torque and power, to 4-step gasoline motors resulting from standard spark plugs and iridium plugs.This test uses the Honda CRF 150 L motorcycle. Testing conducted using Dynotest Casing (Axis Dyno Moto VX-12) Alfa Jaya Motor.The tests were carried out alternately for each of the plugs with a variation of the 4000-8000 RPM engine in the transmission 3 gear was used to obtain a torque (T), power (P) ratio.Highest torque obtained on iridium plugs that reach 12.2 Nm at 8000 RPM, the highest power generated on iridium plugs reaches 10.4 HP. While the highest standard plugs of torque reached 11.9 Nm at 6000 RPM, the highest power of 10.1 HP at a 8000 RPM round.The result of Iridium spark plugs testing has the greatest torque increase at 4000 RPM capable of raising 0.7 Nm torque from standard plugs, and the greatest power at RPM 7000 is raising the power of 0.4 HP from standard plugs.The use of iridium plugs on the Honda CRF 150 L motor is able to increase the torque and power from the use of standard plugs and the resulting emissions from both of the Iridium plugs superior to the lower CO (carbon monoxide) parameters but the higher HC (hydrocarbon) exhaust emissions. Keywords: Honda CRF 150 L, Spark Plug, performance, Dynotest Casing. Dalam sistem pengapian sepeda motor, busi merupakan peran yang penting. Busi berfungsi untuk memercikkan bunga api yang diperlukan untuk membakar campuran bahan bakar dengan udara yang telah dikompresi. Tujuan dari penelitian ini adalah Mengetahui perbandingan torsi dan daya, pada motor bensin 4 langkah yang dihasilkan dari busi standar dan busi iridium. Pengujian ini menggunakan sepeda motor Honda CRF 150 L. Pengujian dilakukan dengan menggunakan Casing Dynotest (Axis Dyno Moto VX-12) Alfa Jaya Motor. Pengujian dilakukan secara bergantian untuk masing-masing busi dengan variasi putaran mesin 4000-8000 RPM pada gigi transmisi 3 digunakan untuk memperoleh perbandingan torsi (T), daya (P). torsi tertinggi didapatkan pada busi iridium yang mencapai 12.2 Nm pada putaran 8000 RPM, daya tertinggi dihasilkan pada busi iridium mencapai 10.4 HP. Sedangkan busi standar torsi tertinggi mencapai 11.9 Nm pada putaran 6000 RPM, daya tertinggi 10.1 HP pada putaran 8000 RPM. Hasil dari pengujian busi iridium memiliki peningkatan torsi yang paling besar pada RPM 4000 mampu menaikan torsi 0.7 Nm dari busi standar, dan daya yang paling besar pada RPM 7000 menaikan daya 0.4 HP dari busi standar. Penggunaan busi iridium pada motor Honda CRF 150 L mampu meningkatkan torsi dan daya dari penggunaan busi standar dan emisi yang dihasilkan dari kedua busi ini iridium unggul pada parameter CO (Karbon Monoksida) yang lebih rendah namun emisi gas buang HC (Hidrokarbon) yang lebih tinggi. Kata Kunci: Honda CRF 150 L,Busi, performa, Casing Dynotest

Item Type: Thesis (S1)
Call Number CD: FT/MSN. 20 148
NIM/NIDN Creators: 41316010084
Uncontrolled Keywords: Honda CRF 150 L,Busi, performa, Casing Dynotest.
Subjects: 000 Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 000. Computer Science, Information and General Works/Ilmu Komputer, Informasi, dan Karya Umum > 006 Special Computer Methods/Metode Komputer Tertentu > 006.3 Artificial Intelligence/Kecerdasan Buatan > 006.31 Machine Learning/Pembelajaran Mesin
100 Philosophy and Psychology/Filsafat dan Psikologi > 150 Psychology/Psikologi > 154 Subconscious and Altered States and Process/Psikologi Bawah Sadar > 154.6 Sleep Phenomena/Fenomena Tidur > 154.63 Dreams/Mimpi > 154.634 Analysis/Analisis
600 Technology/Teknologi > 620 Engineering and Applied Operations/Ilmu Teknik dan operasi Terapan
600 Technology/Teknologi > 620 Engineering and Applied Operations/Ilmu Teknik dan operasi Terapan > 621 Applied Physics/Fisika terapan > 621.8 Machine Engineering, Machinery/Teknik Mesin
Divisions: Fakultas Teknik > Teknik Mesin
Depositing User: ADELINA HASNA SETIAWATI
Date Deposited: 12 Dec 2022 02:05
Last Modified: 12 Dec 2022 02:05
URI: http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/72400

Actions (login required)

View Item View Item