DHARMAWAN, SONY (2022) ANALISIS PENGARUH KUALITAS PRODUK, PROMOSI DAN CITRA MEREK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KEMBALI YANG DIMEDIASI OLEH KEPUASAN PELANGGAN (Suatu Studi Pada Scarlett Whitening Mitra Tokopedia). S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. COVER.pdf Download (274kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02. ABSTRAK.pdf Download (25kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03. BAB I.pdf Restricted to Registered users only Download (262kB) |
||
Text (BAB II)
04. BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (263kB) |
||
Text (BAB III)
05. BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (130kB) |
||
Text (BAB IV)
06. BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (423kB) |
||
Text (BAB V)
07. BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (83kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08. DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (80kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09. LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (388kB) |
Abstract
Competition between companies is getting tougher to present quality beauty products so that they can be an option for consumers. This study aims to examine and analyze the effect of product quality, promotion andbrand image on repurchase decisions mediated by customer satisfaction (study onTokopedia partner Scarlett Whitening). The data of this research are data taken from the company's secondary data and primary data obtained from the processingof questionnaire data filled out by Scarlett Whitening consumers who have made purchases more than once. The number of samples used as many as 135 respondents and the analysis technique used in this study is to use Partial Least Square (PLS) analysis. The findings of previous researchers indicate that product quality, promotion and brand image have a positive and significant influence on repurchase decisions and customer satisfaction. In addition, customer satisfaction also has a positive effect on repurchase decisions. Keywords: Product Quality, Promotion, Brand Image, Repurchasere Decision, Customer Satisfaction Persaingan antar perusahaan semakin ketat untuk menghadirkan produk kecantikan yang berkualitassehingga dapat menjadi pilihan bagi para konsumen. Penelitian ini bertujuan untuk mengkaji dan menganalisis pengaruh dari kualitas produk, promosi dan citra merek terhadap keputusan pembelian ulang yang dimediasi oleh kepuasan pelanggan (suatu studi pada scarlett whitening mitra tokopedia). Data penelitian ini merupakan data yang diambil dari data sekunder perusahaan dan data primer yang didapat dari pengolahan data kuesioner yang diisioleh konsumen Scarlett Whitening yang sudah melakukan pembelian lebih dari satu kali. Jumlah sampel yang digunakan sebanyak 135 responden dan Teknik analisis yang digunakan dalam penelitian ini adalah dengan menggunakan analisis Partial Least Square (PLS). Hasil temuan peneliti terdahulu menunjukan bahwa kualitas produk, promosi dan citra merek memiliki pengaruh positif dan signifikan terhadapkeputusan pembelian ulang dan kepuasan pelanggan. Selain itu kepuasan pelangganjuga berpengaruh positif terhadap keputusan pembelian ulang. Kata Kunci : Kualitas Produk, Promosi, Citra Merek, Keputusan Pembelian Ulang, Kepuasan Pelanggan
Actions (login required)
View Item |