IQBAL, MUHAMMAD (2022) PENGEMBANGAN APLIKASI PEMANDU WISATA JAKARTA MENGGUNAKAN EXTREME PROGRAMMING. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (530kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (74kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (88kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (312kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (75kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (24kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
08 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (91kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
09 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (454kB) |
Abstract
The presence of technology plays a major role in facilitating the lives of Indonesian people in various ways, one of which is the tourism sector. Changes in tourist behavior can be seen when search and share 70% have gone through digital devices. This is evidenced by the existence of technology that can influence and shape the way a person conducts tourism activities, starting from the most basic things, namely travel planning, while on a trip, to when he returns from his trip. Information technology that has been available such as searching and using websites regarding tourism does exist, but tourists still often have difficulty in finding tourist attractions and still have difficulty knowing what facilities are available at these tourist attractions. Judging from these problems, the purpose of building a tour guide application is to make it easier for tourists to obtain information and facilities contained in tourist attractions. In this study, an Android-based mobile tour guide application was developed using the Agile Software Development method of the Extreme Programming type. Keywords: Tourism, Extreme Programming, Android Application Kehadiran teknologi menjadi peran utama dalam mempermudah kehidupan masyarakat Indonesia di berbagai hal, salah satunya sektor pariwisata. Perubahan perilaku wisatawan terlihat ketika search dan share 70% sudah melalui perangkat digital. Hal ini dibuktikan adanya teknologi dapat mempengaruhi dan membentuk cara seseorang dalam melakukan kegiatan wisata, mulai dari hal yang paling mendasar yaitu perencanaan perjalanan, saat dalam perjalanan, sampai dengan saat kembali dari perjalanannya. Teknologi informasi yang telah tersedia seperti pencarian dan pemanfaatan website mengenai wisata memang ada, akan tetapi wisatawan masih sering mengalami kesulitan baik dalam menemukan tempat wisata dan masih kesulitan dalam mengetahui fasilitas apa yang terdapat pada tempat wisata tersebut. Dilihat dari masalah tersebut maka tujuannya membangun sebuah aplikasi pemandu wisata adalah untuk memudahkan wisatawan dalam memperoleh informasi serta fasilitas yang terdapat dalam tempat wisata. Pada penelitian ini dikembangkan sebuah aplikasi pemandu wisata berbasis mobile android dengan menggunakan metode Agile Software Development yang berjenis Extreme Programmming. Kata kunci: Pariwisata, Extreme Programing, Aplikasi Android,
Actions (login required)
View Item |