ANDINI, AMALIA (2022) PENDAMPINGAN PEMBUATAN CONTENT PADA MEDIA SOSIAL INSTAGRAM UMKM ASINAN BUAH SOURKING ALA IBU NUR. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01 Cover.pdf Download (392kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
02 Abstrak.pdf Download (29kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
03 Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (88kB) |
||
Text (BAB II)
04 Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (288kB) |
||
Text (BAB III)
05 Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (185kB) |
||
Text (BAB IV)
06 Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (151kB) |
||
Text (BAB V)
07 Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (407kB) |
||
Text (BAB VI)
08 Bab 6.pdf Restricted to Registered users only Download (27kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
09 Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (77kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
10 Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (685kB) |
Abstract
Content Marketing is becoming a fairly popular word lately because of the potential and trust of business owners to use content marketing. 42% of business owners feel more confident in optimizing content to support marketing activities rather than using conventional media which they feel are increasingly ineffective. However, there are still business people who have not used social media and content marketing to promote their business. The business is MSME Asinan Fruit Sourking ala Ibu Nur. This UMKM is engaged in the culinary field, namely Betawi fruit pickles located at Binong Permai Blok B11 No. 8, Suka Bakti, Curug, Tangrang Regency, Banten. In an effort to overcome this problem, the establishment of a State Care Final Project which is a form of student service to the community. This TAPN activity began on March 8, 2021 with the aim that these MSMEs have an identity and can create content marketing for their social media. The TAPN program has been implemented in its entirety and carried out as expected. Although there were several obstacles encountered during the implementation of this program, the activities continued to run smoothly. Servants as content creators provide assistance on content creation for social media using the Canva & Inshot application. Keywords: Content Marketing, UMKM, Applications, Social Media, Instagram. Pemasaran Konten atau Content Marketing menjadi kata yang cukup popular belakangan ini karena potensi dan kepercayaan pemilik bisnis untuk menggunakan pemasaran konten. 42% pemilik bisnis merasa lebih percaya pada pengoptimalan konten untuk mendukung kegiatan pemasaran dari pada menggunakan media konvensional yang dirasa sudah semakin tidak efektif. Namun masih ada pelaku bisnis yang belum menggunakan media sosial dan content marketing untuk mempromosikan bisnisnya. Bisnis tersebut adalah UMKM Asinan Buah Sourking ala Ibu Nur. UMKM ini bergerak di bidang kuliner yaitu asinan buah khas Betawi yang terletak di Binong Permai Blok B11 No.8, Suka Bakti, Curug, Kabupaten Tangrang, Banten. Dalam upaya untuk menanggulangi masalah ini, dibentuknya Tugas Akhir Peduli Negeri yang merupakan bentuk pengabdian mahasiswa kepada masyarakat. Kegiatan TAPN ini dimulai pada tanggal 8 Maret 2021 dengan tujuan agar UMKM ini memiliki identitas dan bisa membuat content marketing untuk media sosialnya. Program TAPN telah dilaksanakan secara keseluruhan dan terlaksana sesuai dengan yang diharapkan. Walaupun ada beberapa kendala yang ditemui saat pelaksanaan program ini, namun kegiatan tetap berjalan dengan lancar. Pengabdi selaku content creator melakukan pendampingan tentang pembuatan konten untuk kedia sosial menggunakan aplikasi Canva & Inshot. Kata Kunci: Content Marketing, UMKM, Aplikasi, Media Sosial, Instagram.
Actions (login required)
View Item |