SEKARTINI, DEWI (2020) HUBUNGAN ANTARA KEPERCAYAAN DIRI DENGAN INTENSI PENGGUNAAN MAKE UP PADA WANITA GENERASI Z. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
01. Halaman Judul.pdf Download (389kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
02. Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (80kB) |
||
Text (BAB II)
03. Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (427kB) |
||
Text (BAB III)
04. Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (110kB) |
||
Text (BAB IV)
05. Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (350kB) |
||
Text (BAB V)
06. Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (23kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
07. Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (128kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
08. Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (308kB) |
Abstract
This study aims to determine the relationship between Self Confidence and the Intention of Use Make Up in Generation Z Women. Subjects in this study were 233 respondents. The sampling method used was purposive sampling, wherein the samples came from generation z women. The measure of confidence consists of 19 items with a reliability of 0.785, a measure of the intention to use 14 items with a reliability of 0.729. Data is taken using a Likert scale. Data analysis using the Spearman Rho Correlation technique because the data is not normally distributed with a significance <0.05, 0.025. The results of this study between social identity and collective action have a correlation coefficient r = 0.147 with a significance of p <0.05, which shows a positive relationship between self-confidence and the intention to use make up. Keywords: Self Confidence, Intention of use Make Up, Generation Z Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui Hubungan antara Kepercayaan Diri dengan Intensi Penggunaan Make Up pada Wanita Generasi Z. Subjek dalam penelitian ini berjumlah 233 responden. Metode pengambilan sampel yang digunakan adalah Purposive Sampling, dimana sampel berasal dari wanita generasi z yang berusia 17 – 25 tahun. Alat ukur kepercayaan diri terdiri dari 19 item dengan reliabilitas 0,785, alat ukur intensi penggunaan make up 14 item dengan reliabilitas 0,729. Data diambil menggunakan skala Likert. Analisis data menggunakan teknik Spearman Rho Correlation karena data berdistribusi tidak normal dengan signifikansi < 0,05 yaitu 0,025. Hasil penelitian ini antara kepercayaan diri dengan intensi penggunaan make up memiliki koefisien korelasi r = 0,147 dengan signifikansi p <0,05, yang menunjukkan hubungan yang positif antara kepercayaan diri dengan intensi penggunaan make up. Kata Kunci: Kepercayaan Diri, Intensi Penggunaan Make Up, Generasi Z
Actions (login required)
View Item |