RESTYANTO, DIMAS AUDY (2019) PERANCANGAN BOOKLET WISATA “SISI KELAM KOTA JAKARTA” DENGAN STRATEGI VISUAL FAIRY TALE. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
1. Cover.pdf Download (70kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
4. Abstrak.pdf Download (78kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
2 Lembar Pernyataan.pdf Download (82kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
3. Lembar Pengesahan.pdf Download (158kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
5 Kata Pengantar.pdf Download (90kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
6 daftar isi.pdf Download (84kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR TABEL)
7. Daftar Tabel.pdf Download (44kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
8. Daftar Gambar.pdf Download (67kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (102kB) |
||
Text (BAB II)
Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (678kB) |
||
Text (BAB III)
Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (190kB) |
||
Text (BAB IV)
Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (1MB) |
||
Text (BAB V)
Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (411kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (45kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (249kB) |
Abstract
Tourist attractions are places, of historical buildings or natural conditions that have tourism resources that are built and developed so that they have an attraction and are sought as a place visited by tourists. Many natural attractions such as mountains, lakes, rivers, beaches, sea, or in the form of tourist attractions such as museums, forts, historical heritage sites, etc with the times development. Many tourist attractions have a categorization such as historic tourist attractions there are also natural attractions that have an impression. The history of the city of Jakarta. Making the concept of an attractive tourist attractions based on history and also mystical things. The design concept used is Fairy Tale, where Fairy Tale itself is a folklore / myth that is considered to exist by the community but even that story is not necessarily real and true, just like a mystical thing in which many people consider it a true story but not necessarily that can be proven directly. Therefore, the use of this visual strategy is closely related to the tourist attractions discussed with this attachment, so the ideas or ideas conveyed will be unified and harmonious in which to support a design concept. Key Word: Booklet, Fairy Tale, Tourist Attractions, Museums. Tempat wisata adalah tempat, berupa bangunan bersejarah atau keadaan alam yang memiliki sumber daya wisata yang dibangun dan dikembangkan sehingga mempunyai daya tarik dan diusahakan sebagai tempat yang dikunjungi wisatawan. Banyak objek wisata alam seperti gunung, danau, sungai, pantai, laut, atau berupa objek wisata bangunan seperti museum, benteng, situs peninggalan sejarah, dll. Seiring perkembangan zaman tempat wisata banyak memiliki pengkategorian seperti tempat wisata yang bersejarah ada juga tempat wisata alam yang memiliki kesan. Sejarah kota Jakarta di masa lalu. Menjadikan konsep tempat wisata yang menarik berdasarkan sejarah dan juga hal mistis yang kerap ada di dalamnya. Konsep perancangan yang di gunakan iyalah Fairy tale, di mana Fairy tale sendiri merupakan cerita rakyat/mitos yang di anggap ada oleh masyarakat tetapi cerita tersebutpun belum tentu nyata dan benar-benar terjadi, sama seperti hal mistis di mana banyak di anggap masyarakat merupakan kisah nyata tetapi belum tentu hal tersebut dapat di buktikan secara langsung. Oleh karna itu penggunaat strategi visual ini berkaitan erat dengan tempat wisata yang di bahas dengan keterikatan ini maka gagasan atau ide yang di sampaikan akan menyatu dan harmonis di mana sebagai penunjang sebuah konsep desain. Kata Kunci: Booklet, Fairy Tale, Tempat Wisata, Museum.
Actions (login required)
View Item |