FANTINI, ENDAH (2014) MANAJEMEN KOMUNIKASI TRANS7 PADA PROGRAM KOMEDI TELEVISI (Studi Kasus Peningkatan Rating Pada Program Acara Komedi OVJ di Trans7). S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.
|
Text (Cover)
COVERRR.pdf Download (471kB) | Preview |
|
|
Text (Abstrak)
ABSTRAK.pdf Download (72kB) | Preview |
|
Text (Bab 1)
BAB_I_.pdf Restricted to Registered users only Download (120kB) |
||
Text (Bab 2)
BAB_II_.pdf Restricted to Registered users only Download (430kB) |
||
Text (Bab 3)
BAB_III_.pdf Restricted to Registered users only Download (88kB) |
||
Text (Bab 4)
BAB_IV_.pdf Restricted to Registered users only Download (296kB) |
||
Text (Bab 5)
BAB_V_.pdf Restricted to Registered users only Download (60kB) |
||
Text (Daftar Pustaka)
DAFTAR PUSTAKA.pdf Restricted to Registered users only Download (158kB) |
Abstract
Television Program Opera Van Java ( OVJ ) Trans7 gain a high rating and share in a relatively short time , this is a new phenomenon in the comedy category which showed a television program in Indonesia can succeed . The event received a lot of praise , so OVJ including comedy that received great public attention . Silly stories presented by OVJ very cute and attractive to all levels of society . Trans7 communication management on the television comedy program shown by professionals in managing the comedy program , build synergies / performance of all the crew to communicate creative ideas and ideas , the same perception , pack a message and thus creating the impression that the product OVJ interesting programs for the audience and the message to to audiences of all backgrounds and all ages , so OVJ still occupy the first position in the rating category comedians like event . Trans7 OVJ program immediately received the highest rating and share comedic version of the program according to AGB Nielsen measurement Meansurement Audienses version . This assessment is very berpengaru , because OVJ program is phenomenal comedy that will increase advertising revenue as a source of income Trans7 television station . Creativity in communication management Opera Van Java ( OVJ ) packaged such that it is always interesting to watch each episode , researchers find and see the great creativity on OVJ program . At the conclusion , that good communication management in managing the television comedy program , it is important to improve the rating and share the program . Program Televisi Opera Van Java ( OVJ ) di Trans7 mendulang rating dan share yang tinggi dalam waktu yang relatif singkat, ini merupakan fenomena baru dalam kategori komedi yang menunjukkan sebuah program televisi di Indonesia bisa berhasil. Acara ini mendapat banyak pujian, sehingga OVJ termasuk komedi yang mendapat perhatian publik yang besar. Cerita konyol disajikan oleh OVJ sangat lucu dan menarik bagi semua lapisan masyarakat . Manajemen komunikasi Trans7 pada program komedi televisi ditunjukkan dengan profesional dalam mengelola program komedi, membangun sinergi/kinerja semua kru untuk mengkomunikasikan ide-ide kreatif dan gagasan, menyamakan persepsi, mengemas pesan dan kesan sehingga menciptakan produk yaitu program OVJ yang menarik untuk penonton dan pesannya sampai ke penonton semua kalangan dan semua umur, sehingga OVJ tetap menduduki posisi pertama dalam rating acara sejenisnya kategori komedian. Program OVJ Trans7 langsung mendapat rating dan share tertinggi versi program komedi menurut pengukuran AGB Nielsen versi Audienses Meansurement. Penilaian ini sangat berpengaru, karena program OVJ adalah komedi fenomenal yang akan meningkatkan pendapatan iklan sebagai sumber pendapatan stasiun televisi Trans7 . Kreativitas dalam manajemen komunikasi Opera Van Java ( OVJ ) dikemas sedemikian rupa sehingga selalu menarik ditonton pada tiap episode, peneliti menemukan dan melihat kreativitas yang bagus pada program OVJ. Pada kesimpulan, bahwa manajemen komunikasi yang baik dalam mengelola program komedi televisi, sangat penting untuk meningkatkan rating dan share program tersebut.
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
Call Number CD: | CDT-552-14-088 |
NIM/NIDN Creators: | 55210120020 |
Uncontrolled Keywords: | Televisi, Peringkat, Share, Komedi, Kreatif, Strategi Komunikasi kreatif, Media Elektronik |
Subjects: | 300 Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 300. Social Science/Ilmu-ilmu Sosial > 302 Social Interaction, Interpersonal Relations/Interaksi Sosial, Hubungan Antarpersonal > 302.2 Communication/Komunikasi |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Ilmu Komunikasi |
Depositing User: | MELATI CAHYA FITRIANI |
Date Deposited: | 13 Apr 2022 03:42 |
Last Modified: | 08 Aug 2022 09:14 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/59813 |
Actions (login required)
View Item |