GUSLY, ASIYAH (2019) Perancangan Video Motion Promosi Hoyak Tabuik. S1 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta.
|
Text (HAL COVER)
Halaman Judul.pdf Download (112kB) | Preview |
|
|
Text (ABSTRAK)
Abstrak.pdf Download (104kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PERNYATAAN)
Lembar Pernyataan.pdf Download (146kB) | Preview |
|
|
Text (LEMBAR PENGESAHAN)
Lembar Pengesahan.pdf Download (176kB) | Preview |
|
|
Text (KATA PENGANTAR)
Kata Pengantar.pdf Download (149kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR ISI)
Daftar Isi.pdf Download (107kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR GAMBAR)
Daftar Gambar.pdf Download (103kB) | Preview |
|
|
Text (DAFTAR LAMPIRAN)
Daftar Lampiran.pdf Download (99kB) | Preview |
|
Text (BAB I)
Bab 1.pdf Restricted to Registered users only Download (115kB) |
||
Text (BAB II)
Bab 2.pdf Restricted to Registered users only Download (565kB) |
||
Text (BAB III)
Bab 3.pdf Restricted to Registered users only Download (257kB) |
||
Text (BAB IV)
Bab 4.pdf Restricted to Registered users only Download (576kB) |
||
Text (BAB V)
Bab 5.pdf Restricted to Registered users only Download (303kB) |
||
Text (DAFTAR PUSTAKA)
Daftar Pustaka.pdf Restricted to Registered users only Download (102kB) |
||
Text (LAMPIRAN)
Lampiran.pdf Restricted to Registered users only Download (389kB) |
Abstract
Tourism for some developing countries is one of the engines of the economy. In Indonesia, especially the Ministry of Tourism and Creative Economy continues to maximize the potential of tourism in Indonesia. This seriousness is shown by the increasing number of tourism activities that are held and supported by Kemenparekraf. In general, tourism is seen as anactivity that has a multidimensional aspect of a series of development processes. Tourism has a very broad meaning, and not just traveling, but also relates to the objects and attractions of the tourists visited, transportation facilities used, services, accommodations, restaurants and restaurants, entertainment, social interaction between tourists and local residents and tourism business. Therefore tourism can be seen as an institution with millions of interactions, culture with its history, collection of knowledge, and millions of people who feel themselves as part of this institution (Purwowibowo, 1998: 4), so that tourism as a concept can be viewed from a variety of different perspectives. In the design itself the promotion is related to the visual effects caused to attract visitors, one of which is poster design. Keywords: Tourism, Culture, Promotion, Poster. Pariwisata bagi sebagian negara berkembang merupakan salah satu mesin penggerak ekonomi. Di Indonesia khususnya Kementerian Pariwisata dan Ekonomi Kreatif terus memaksimalkan potensi pariwisata di Indonesia. Keseriusan ini ditunjukkan dengan semakin banyaknya kegiatan pariwisata yang digelar dan didukung Kemenparekraf. Secara luas pariwisata dipandang sebagai kegiatan yang mempunyai multidimensi dari rangkaian suatu proses pembangunan. Kepariwisataan memiliki arti yang sangat luas, dan bukan hanya sekedar bepergian saja, namun juga berkaitan dengan obyek dan daya tarik wisata yang dikunjungi, sarana tansportasi yang digunakan, pelayanan, akomodasi, restoran dan rumah makan, hiburan, interaksi sosial antara wisatawan dengan penduduk setempat serta usaha pariwisata. Karena itu pariwisata dapat dipandang sebagai suatu lembaga dengan jutaan interaksi, kebudayaan dengan sejarahnya, kumpulan pengetahuan, dan jutaan orang yang merasa dirinya sebagai bagian dari kelembagaan ini (Purwowibowo, 1998:4), sehingga pariwisata sebagai konsep dapat dipandang dari berbagai perspektif yang berbeda. Dalam desain sendiri promosi berkaitan dengan efek visual yang ditimbulkan untuk menarik pengunjung, salah satunya adalah desain poster. Kata kunci: Parawisata, Budaya, Promosi, Poster.
Actions (login required)
View Item |