RAMAYANTI, GINA (2015) USULAN PERBAIKAN NILAI AKREDITASI PROGRAM STUDI DENGAN METODE QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT (Studi Kasus Prodi Sistem Informasi Universitas Serang Raya). S2 thesis, Universitas Mercu Buana Jakarta-Menteng.
|
Text (Cover)
Hal Cover.pdf Download (408kB) | Preview |
|
|
Text (Abstrak)
ABSTRACT.pdf Download (99kB) | Preview |
|
Text (Bab 1)
BAB 1.pdf Restricted to Registered users only Download (300kB) |
||
Text (Bab 2)
BAB II.pdf Restricted to Registered users only Download (367kB) |
||
Text (Bab 3)
BAB III.pdf Restricted to Registered users only Download (215kB) |
||
Text (Bab 4)
BAB IV.pdf Restricted to Registered users only Download (359kB) |
||
Text (Bab 5)
BAB V.pdf Restricted to Registered users only Download (123kB) |
||
Text (Bab 6)
BAB VI.pdf Restricted to Registered users only Download (53kB) |
||
Text (Daftar Pustaka)
DAFTAR PUSTAKA-LAMPIRAN.pdf Restricted to Registered users only Download (377kB) |
Abstract
Competition educational institutions, especially universities now greater, therefore, required to improve the quality of input. The use of human resources quality, completeness of facilities and infrastructure and others. One important thing to note is the value of accreditation which reflects the quality rather than the educational institution. Information Systems Studies Program at the University of Serang Raya currently has a value of accreditation C. Efforts to improve the value of accreditation in this study using Quality Function Deployment, and repairs made to the items of the accreditation forms that have been set by BAN-PT. After analysis with Cartesian diagram obtained 27 point improvement priority. The results obtained from processing QFD proposed improvement in point - the start point of the first order, namely, granting of incentive for writing scientific papers Lecturer, Lecturer liability rules Develop writing scientific papers, Tutoring deepening scientific work and timeliness of completion of the scientific work, Electoral College qualified as a continuing education lecturer, Measuring and assessing learning curriculum evaluation on a regular basis where the object is teaching materials, students, and lecturers. Keywords: Education, Accreditation, Cartesian diagram, QFD Persaingan antar institusi pendidikan terutama perguruan tinggi sekarang semakin besar, oleh karena itu dituntut untuk meningkatkan input yang berkualitas. Penggunaan Sumber Daya Manusia yang berkualitas, kelengkapan sarana dan prasarana dan lain-lain. Salah satu hal penting yang harus diperhatikan adalah nilai akreditasi yang mencerminkan kualitas daripada institusi pendidikan tersebut. Program Studi Sistem Informasi Universitas Serang Raya pada saat ini memiliki nilai akreditasi C. Upaya untuk perbaikan nilai akreditasi tersebut pada penelitian ini menggunakan metode Quality Function Deployment, dan perbaikan dilakukan pada butir-butir borang akreditasi yang telah ditetapkan oleh BAN-PT. Setelah dilakukan analisa dengan diagram kartesius didapat 27 butir yang diprioritaskan perbaikannya. Hasil dari pengolahan QFD didapat usulan perbaikan pada butir – butir tersebut mulai dari urutan pertama yaitu, Diberikannya insentif bagi penulisan karya ilmiah Dosen, Menyusun aturan kewajiban Dosen menulis karya ilmiah, Pembimbingan pendalaman karya ilmiah dan ketepatan waktu penyelesaian karya ilmiah, Pemilihan Perguruan Tinggi yang qualified sebagai tempat Dosen melanjutkan pendidikannya, Mengukur dan menilai kurikulum pembelajaran secara berkala dimana objek evaluasinya adalah materi pengajaran, mahasiswa, dan Dosen. Kata kunci : Pendidikan, Akreditasi, Diagram Kartesius, QFD
Item Type: | Thesis (S2) |
---|---|
Call Number CD: | CDT-553-15-039 |
NIM/NIDN Creators: | 55312120024 |
Uncontrolled Keywords: | Pendidikan, Akreditasi, Diagram Kartesius, QFD, Education, Accreditation, Cartesian diagram, QFD. MTI |
Subjects: | 600 Technology/Teknologi > 670 Manufacturing/Manufaktur, Pabrik-pabrik |
Divisions: | Pascasarjana > Magister Teknik Industri |
Depositing User: | ORYZA LUVITA |
Date Deposited: | 30 Mar 2022 04:42 |
Last Modified: | 27 Jun 2022 04:46 |
URI: | http://repository.mercubuana.ac.id/id/eprint/59088 |
Actions (login required)
View Item |